سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - 23 November 2022
مهدی آیتی مطرح کرد
مهدی آیتی گفت: امروز مردم عصبانی هستند و دردهای‌‌شان به قدری زیاد شده که طاقت‌شان طاق شده است. این شرایط نشان می‌دهد، بیشتر از هر مقطع دیگری به اصلاح و تغییر در روش‌ها احتیاج داریم.
آیت ماندگار- جهانگیر مصلی: کشور مملو از مشکلات و بحران است. به‌همین دلیل توجه به عقلانیت مساله‌ای است که حتما باید در نظر گرفته شود تا بتوان جامعه را از این حالت پر مانع به سمت آرامش سوق داد. ناگفته پیداست، یکی از شاخص‌های بارز عقلانیت چیزی جز این نیست که برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی و همچنین اجرای برنامه‌ها باید از همه طیف‌ها و سلیقه‌ها یاری گرفت تا تضارب رای بتواند در نهایت به توفیق و موفقیت منجر شود. این در شرایطی است که جریان اصلاحات تقریبا در حالت حاشیه‌نشینی مطلق قرار دارد و عده‌ای که تمامیت‌خواهی را می‌پسندند، چهره‌های شاخص و تاثیرگذار اصلاح‌طلبی را در فرایندی چند ساله از عرصه تصمیم‌گیری و اجرایی کنار گذاشته‌اند که مشخصا از طریق نظارت‌استصوابی در تعیین صلاحیت انتخابات‌های مختلف توانسته‌اند فضا را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که فقط خودشان در متن باشند و رقبای سیاسی را از دور خارج کنند. واضح است، یک‌طیف به‌تنهایی نمی‌تواند ترمیم شلختگی‌ها را به عنوان هدفی که محقق شده است، ببیند

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در همین‌ رابطه گفت: اصلاح‌طلبان چه در دوره دولت‌داری و چه در مقاطعی که اکثریت را در قوه مقننه داشتند، در عمل ثابت کردند می‌توانند الزام‌های توسعه را تشخیص بدهند و همچنین توانایی اجرایی کردن برنامه‌ها را دارند. اما متاسفانه گروهی که اصرار به افراطی‌گری و تمامیت‌خواهی دارند، با حذف برجسته چهره‌های اصلاح‌طلب کاری کردند که مشکلات کشور  روز به روز بیشتر شود.

نماینده ادوار مجلس در ادامه گفت: اصولگراها اصرار می‌کردند که یک‌دست شدن حاکمیت می‌تواند به موفقیت‌های زیادی ختم شود و در نتیجه مردم به آرامش و آسایش برسند. اکنون حدود 15 ماه است که همه ارکان تصمیم‌گیری را در اختیار خودشان می‌بینند و وضع کشور به قدری به‌هم ریخته است که مردم برای اعتراض به خیابان‌ها آمده‌اند. به‌نظر من در سطح بالای نظام باید به این تشخیص و تصمیم برسند که فضا را برای فعالیت همه سلیقه‌های فعال فراهم شود تا بلکه مردم مانع‌های کمتری را در زندگی روزمره خود تجربه کنند. اینکه نمی‌شود، گروهی که تجربه، تخصص و در کل کارآمدی لازم را ندارد، به لطف ردصلاحیت‌های گسترده بیایند دولت و مجلس را در دست بگیرند و در همه امور با ندانم‌کاری چاله‌های مردم را روز به روز عمیق‌تر کنند. سئوال من از اصولگرایان این است، دیگر کشور و مردم با چه گرفتاری‌هایی روبرو شوند که بدانند لازم نیست همه کارها را خودشان انجام بدهند؟‌

وی تصریح کرد: امروز مردم عصبانی هستند و دردهای‌‌شان به قدری زیاد شده که طاقت‌شان طاق شده است. این شرایط نشان می‌دهد، بیشتر از هر مقطع دیگری به اصلاح و تغییر در روش‌ها احتیاج داریم. یکی از تغییرات ضروری این است که انتخابات آتی را طوری برگزار کنیم که اصلاح‌طلبان فرصت رقابت در فضای برابر را با اصولگرایان داشته باشند و هر آنچه مردم تصمیم گرفتند، شود.

مهدی آیتی در پایان گفت: امروز هم برای اصلاح دیر است و باید کاری کنیم تا کشور بتواند از همه پتانسیل‌هایش بهره ببرد تا از این طریق چاره‌ای برای این شرایط بحرانی پیدا کنیم و مردم را بعد از این همه محدودیت به‌ اطمینان‌خاطر برسانیم.

منبع: روزان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها