سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - 15 March 2023
آیت ماندگار بررسی کرد
پدیده ناماًنوسی که این روزها به کرات مشاهده می‌شود، چیزی جز این نیست که افراط و تفریط وارد ادبیات سیاسیون و حتی گاهاً مدیران رده بالا می‌شود. با این توضیح که چنین روندی بی‌شک هزینه‌هایی گزاف را در پی خواهد داشت.
آیت ماندگار- جهانگیر مصلی - خبرنگار: پدیده ناماًنوسی که این روزها به کرات مشاهده می‌شود، چیزی جز این نیست که افراط و تفریط وارد ادبیات سیاسیون و حتی گاهاً مدیران رده بالا می‌شود. با این توضیح که چنین روندی بی‌شک هزینه‌هایی گزاف را در پی خواهد داشت.

ابراهیم رئیسی، سال ۹۷ و زمانی که رئیس قوه قضاییه بود با کنایه به دولت روحانی گفته بود: «خدا رحم کرد من رئیس‌جمهور نشدم که دلار ۵ هزار تومان شود!» رئیسی از زمانی که رئیس‌جمهور شد نیز بارها دستور شناسایی و برخورد با عوامل نرخ ارز را صادر کرده است، اما هر بار قیمت سکه و دلار رکورد جدیدی ثبت کرده است و این افزایش قیمت ها در حوزه مسکن، خودرو، دارو و سایر کالاهای اساسی، برخلاف دستورات رئیس دولت انقلابی همچنان ادامه دارد. عدم نگاه استراتژیک به حوزه های تحت اداره حاکمیت دولت، می تواند از عوامل اصلی هرج و مرج و سردرگمی در برنامه ریزی و محاسبه نسبتا دقیق و اظهارات مبتنی بر آن در حوزه گرانی های مختلف از سوی شخص دوم کشور باشد.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با «آیت ماندگار» در این باره اظهار داشت: در شرایطی که کشور بحران های عدیده ای را تجربه می کند و کار برای اصلاح دشوارتر از هر مقطعی شده است، نیازی مبرم به منطق گرایی و حرکت در مسیر عقلانیت داریم. با این وجود متاًسفانه عده  ای اظهاراتی را بیان می کنند که جامعه را هم دو قطبی می کند و هم اینکه انشقاق به وجود می آورد. شرح این شرایط نشان می دهد، آنهایی که عمدا نظرات متناقض می دهند، بیشتر از کسانی که فتنه گر نامیده می شوند، فتنه گر هستند. چون این کردار ناپسند با  اصول شرعی هم همخوان نیست.

فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: موضوع تاسف آور دیگر چیزی جز این نیست که کارها به کارنادان ها سپرده می شود و به همین قالب تصمیم هایی که گرفته می شود، به دور از کارشناسی و واقع بینی هستند که آثار منفی و مخرب این موضوع بر هیچ کس نمی تواند پوشیده باشد. همچنین باید متذکر شد، اینکه افراد بدون تخصص به خود اجازه اظهارنظر می دهند، نمونه ای آشکار از فقدان عقلانیت است که متاسفانه این مشکل در عرصه سیاسی و مدیریتی ما عادی و روال شده است. یعنی خودی ها را حق و همه رفتارهای غیرخودی را ناحق بدانیم، نشانه ای بارز از نوعی بیماری است که حتما خسارت زیادی را به بار خواهد آورد. چرا که به جای تلاش در راستای مصلحت عمومی همه سعی شان را برای تخریب رقیب به کار می گیرند.

او افزود: این روند غلط و دروغ در شرایطی است که مردم گرفتاری زیادی دارند و به همین دلیل همه باید تمرکزشان را به کاهش مشکلات در نظر بگیرند. همچنین باید گفت، اظهارنظراتی که یا غیرکارشناسی یا دروغ هستند، امنیت را تحت تاثیر خود در آورده و باعث پررنگ شدن اختلال در امور مختلف می شود و موجب بلندتر شدن مانع های آرامش می شوند.

وی توضیح داد: قیمت دلار به 50 هزار تومان نزدیک شده است و در حالی مردم به استقبال نوروز و سال جدید می روند که عده کثری از جامعه برای تاًمین مایحتاج اولیه هم در مضیقه هستند. پس می توان گفت، همه آنهایی که تمرکزشان را روی مصالح جریانی گذاشته اند و به جای تلاش برای کمرنگ شدن مشکلات مردم، مشغول بازی های آنچنانی سیاسی می شوند، باید این را بدانند، دیر یا زود توسط مردم حاشیه نشین شده و باید به افکار عمومی پاسخی قانع کننده بدهند. به هرحال «آرامش مردم» به قدری مهم است که کمترین تحرکی که تحقق این مهم را عقب بیاندازد، حتما باید تاوانی سخت بدهد.

حسین کنعانی مقدم در پایان صحبت‌هایش خطاب به دولتی‌ها گفت: به نظر من این دولت، دولتی بیگانه با مختصات مدیریتی است و به همین دلیل شاهد خودنمایی آمارهای نگران کننده در حوزه اقتصادی و اجتماعی هستیم. ابراهیم رئیسی و دولت مردان باید به هوش باشند و بعد از بررسی دقیق وضعیت موجود، هر کاری که لازم است انجام بدهند و بدانند، بی توجهی به معیشت مردم خطایی نابخشودنی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها