سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 20 May 2023
نماینده مجلس دهم گفت: آقایان مسئول در دولت سیزدهم تصور کردند با شعار می‌شود مشکلات را حل کرد و از طرفی شاهد این هستیم که دولت بسیاری از نیرو‌های متخصص و نخبه کشور را از میدان دور و خانه‌نشین کرده و سعی دارند با استفاده از یک عده افرادی که از ظرفیت و توان علمی و اجتماعی لازم برخوردار نیستند مسائل کشور را حل کنند.
احمد مازنی

آیت ماندگار- محمد آیتی: سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر انقلاب به نام «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شد، اما تنها با گذشت دو ماه از سال جدید شاهد گرانی و افزایش قیمت‌ها هستیم و از قرار معلوم نه تنها تورم مهار نشده است بلکه به قول یکی از ائمه جمعه، شاهد بهار تورم هم هستیم.

در همین رابطه احمد مازنی، نماینده مجلس دهم گفت: اداره کشور یک موضوع کاملاً تخصصی است و برای موفقیت در این عرصه لازمه‌اش استفاده از همه ظرفیت‌های موجود کشور است. برای ایجاد رضایت در بین مردم، چه در مسائل اقتصادی و چه در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نمی‌شود تنها به شعار دادن، زدن حرف‌های قشنگ و وعده دادن بسنده کرد.

او افزود: آقایان مسئول در دولت سیزدهم تصور کردند با شعار می‌شود مشکلات را حل کرد و از طرفی شاهد این هستیم که دولت بسیاری از نیرو‌های متخصص و نخبه کشور را از میدان دور و خانه‌نشین کرده و سعی دارند با استفاده از یک عده افرادی که از ظرفیت و توان علمی و اجتماعی لازم برخوردار نیستند مسائل کشور را حل کنند. شاید اگر مسائل فرهنگی ملموس نباشد یا مسائل اجتماعی دیرتر آثارش دیده شود، ولی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کاملاً ملموس است و این‌طور نیست که دولتی‌ها بگویند ما داریم چالش‌های اقتصادی را رفع می‌کنیم، اما در واقعیت، مردم متوجه نشوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: مردم از کسانی که به آن‌ها وعده ارزانی، رفاه، برقراری زندگی توام با آرامش و... دادند انتظار بالا داشتند، اما در ادامه دیدند که در همه بخش‌های اقتصادی، قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و شرایط بدتر شد. از سوی دیگر، رهبر انقلاب به طور هوشمندانه شعار سال را مهار تورم گذاشتند که مبنای کارشناسی هم داشت و علیرغم اینکه آقا رئیسی گفته بود اقتصاددانان را برای نظم و نسق دادن به شرایط کشور به خط خواهم کرد، اما در خروجی کار این را ندیدیم، چون اساساً نحله‌های مختلف اقتصادی کشور دعوت به نظردهی و کار نشدند.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم اظهار کرد: امروز افراد اقتصاددان با تفکرات مختلف، منتقد برنامه‌های اقتصادی دولت هستند. همچنین سال گذشته، دولت حرف از جراحی اقتصادی را مطرح کرد که ما بعد از گذشت یک سال هنوز مبنای علمی این جراحی را متوجه نشدیم و نفهمیدیم کدام کارشناسان اقتصادی این جراحی را تجویز کردند. اکنون تیزی کارد جراحی اقتصادی دولت در شکم مردم و مخصوصاً گرسنگان فرو رفته است.

مازنی یادآور شد: آقای رئیسی افرادی را در تیم اقتصادی‌اش قرار داد که هر چه زمان گذشت فهمیدیم که این افراد با هم هماهنگ نیستند. حال اگر آقایان پس از ۱۹ ماه متوجه این شده باشند که کشور را نمی‌توان با شعار مدیریت کرد باز جای امیدواری دارد، اما اگر اصرار بر رویه‌های گذشته باشد و احساس کنند با نیرو‌های ستاد انتخاباتی‌شان می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند نه تنها رفع مشکل نمی‌شود که حتی وضع را از چیزی که شاهد آن هستیم بدتر هم خواهد کرد.

او در واکنش به اینکه ادامه روند فعلی دولت در حوزه اقتصاد چقدر می‌تواند پاشنه آشیل رئیسی در انتخابات ۱۴۰۴ باشد؟ گفت: انتخابات سال ۱۴۰۰، انتخابات رقابتی نبوده که حالا آقای رئیسی و دوستان‌شان نگران انتخابات ۱۴۰۴ باشند مگر اینکه از اعتراضات مردم متوجه این شده باشند که نمی‌توان کشور را با مدیریت یکدست و به تعبیر یکی از دوستان «کاریکاتوری» اداره کرد. به هر حال بنده به عنوان یک شهروند ایرانی تاکنون نشانه‌ای ندیدم که دولت متوجه مسیر نادرست اقتصادی‌اش و تغییر رویه‌ها شده باشد.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: ما اگر مشکلات دولت را می‌گوییم از سر خیرخواهی و دلسوزی است. برخی افراد که خارج از گود هستند برای رفع چالش‌های کشور، طرح و برنامه دارند. چه اشکالی دارد اگر هدف منافع کشور و رضایت مردم است این دیدگاه‌ها شنیده و در صورت توافق، میدان عمل به آن‌ها داده شود. باز هم می‌گویم روند فعلی کشور نشان از این ندارد که رییس جمهور و تصمیم‌گیران بخواهند روی به چنین تغییر رویه‌ای بیاورند و اگر شاهد جابجایی‌هایی هم در دولت هستیم، بین همان افراد فعال در ستاد آقای رئیسی و دوستان‌شان است که این تغییرات تا پایین‌ترین سطوح سازمان‌ها هم رفته است که احساس می‌شود با منابع بیت‌المال دارند برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری مهره‌چینی می‌کنند.

منبع: منیبان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها