سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - 24 May 2018
مجید کیانپور، نماینده دورود و ازنا:
مجید کیانپور
در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است انتظار می‌رود که تولیدکنندگان داخلی روی به افزایش کیفیت کالاهای خود بیاورند تا مردم با اعتماد و اطمینان بیشتر به خرید محصولات وطنی سوق پیدا کنند. در این بین، صنعت خودروسازی کشور هم نیازمند توامان تنوع و تحول است. بی‌تردید اگر مدیران ارشد خودروساز داخلی، این روش و منش را در پیش گیرند با استقبال خریداران روبرو خواهند شد و آنگاه می‌توانیم بگوییم که شعار سال 97 در میدان عمل هم تحقق پیدا کرده است. در همین رابطه به سراغ مجید کیانپور، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم رفتیم تا نظرات وی را جویا شویم.

گروه صنعتی ایران خودرو از سال 93 تا 96 از 12 محصول رونمایی کرده است، به نظر شما تنوع محصولات چقدر می‌تواند به انتخاب بهتر مشتریان کمک کند؟
به طور کلی تنوع به انتخاب دقیق‌تر مشتریان کمک می‌کند و آن‌ها می‌توانند با بررسی بیشتر، تصمیم به خرید بگیرند. امروز مردم خواهان تنوع در شکل و نوع خودرو و مهم‌تر از آن تنوع در قیمت‌ها هستند. البته شرکت ایران خودرو در رنج قیمت‌های مختلف، محصولاتی را برای مشتریان ارائه داده است ولی بهتر است این روند مثبت با شدت و حدت بیشتر دنبال شود. نیاز است صنعت خودروسازی کشور، مطابق با صنعت خودروسازی روز دنیا جلو رود. من موافق این هستم که باید به تناسب قدرت خرید مردم، تولید صورت بگیرد اما باید توجه داشت که این موضوع نباید بهانه‌ای برای پایین آمدن کیفیت محصول شود. تکنولوژی صنعت خودروسازی ما باید بر اساس تکنولوژی روز دنیا به‌روزرسانی شود و در حال حاضر این خواست بزرگ همه مردم است. تنوعی که امروز در محصولات ایران خودرو صورت گرفته شایسته تقدیر است اما خودروسازان باید بدانند که نباید یک محصول، سال‌های سال و بدون تغییر تولید شود. اکنون در کشورهای پیشرفته بسیاری از محصولات بعد از سه سال، دیگر تولید نمی‌شوند و خودروهای از رده خارج شده با برنامه‌ریزی جمع‌آوری می‌گردند. از طرف دیگر صنعت خودروسازی ما بیشتر از تنوع، به تحول نیاز دارد که امیدوارم مدیران خودروساز کشور به این موضوع اهتمام بیشتری بورزند.

علیرغم تمام مشکلاتی که وجود دارد وضعیت مدیریتی حال حاضر خودروسازی کشور را به نسبت گذشته‌اش چطور ارزیابی می‌کنید؟
به نظر می‌رسد خودروسازان ما باید بیش از پیش مستقل شوند و دولت کمتر از آن‌ها حمایت کند زیرا این رویکرد باعث می‌شود خودروسازان، خودکفاتر و به تبع آن، فضا رقابتی‌تر شود. باید تلاش شود روش‌ها نسبت به گذشته عوض شود، هرچند تا کنون اتفاقات مدیریتی خوبی نسبت به قبل افتاده ولی همچنان انتظاری بیش از این می‌رود.

چقدر نیاز است که خودروسازان بیش از پیش به افزایش ایمنی خودروها بپردازند؟
هرچند گفته می‌شود نقش خودرو در تصادفات، 25 درصد است و بخش دیگر آن خطای انسانی و حتی مسائل محیطی است ولی شایسته است که خودروسازان تمرکز بیشتری را در بالا بردن ایمنی خودروها داشته باشند یعنی اگر واقعاً 25 درصد تصادفات و حتی آسیب‌هایی که به تبع آن رخ می‌دهد ریشه در بی‌کیفیتی محصولات دارد باید روی این موضوع به‌طور جدی کار شود زیرا بالا بردن ایمنی خودرو هم جان انسان‌ها را بیشتر در امان نگه می‌دارد و هم آسیب دیدگی خودرو را کاهش می‌دهد که بدون شک اگر ایمنی در خودرو افزایش پیدا کند و مردم این رشد و پیشرفت کاری خودروسازان را لمس کنند بهترین تبلیغ برای خرید محصولات آن‌ها خواهد بود.

شرکت ایساکو موفق شده که برای هشتمین سال پیاپی به عنوان برترین شرکت در خدمات پس از فروش انتخاب شود، رضایت مشتریان پس از خرید محصول بواسطه خدماتی که به آن‌ها ارائه داده می‌شود چقدر در خریدهای بعدی آنان تاثیرگذار است؟
در خدمات پس از فروش لازم و ضروری است که نگذاریم قطعه قاچاق و بدون کیفیت فنی وارد کشور شود. شرکت‌هایی مثل ایساکو که در خدمات پس از فروش فعال هستند باید اصالت قطعه و خدماتی را که ارائه می‌دهند را تایید و تضمین کنند. مطمئناً اگر این فضا حاکم باشد هم مردم اعتماد می‌کنند و هم به یک آرامش نسبی در این رابطه می‌رسند. اگر قطعه بدون کیفیت، جایگزین قطعه اصل شود یعنی خودمان را به سمت خطر سوق دادیم و این روش غیراستاندارد مغایر افزایش ایمنی خودرویی است که از آن یاد کردیم.

مجلس چه نقشی را می‌تواند در پیشرفت صنعت خودروسازی ایفا کند؟
مجلس می‌تواند کمک کند که موانع تولید تا میزان قابل توجهی برطرف شود و از طرفی می‌تواند نقش به‌سزایی را در اجرای اصل 44 قانون اساسی که حرکت به سمت خصوصی سازی است را داشته باشد.

شماره 53 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها