سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - 24 May 2018
علی ابراهیمی، نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی:
علی ابراهیمی
سال 1397 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد. دولت، تولیدکنندگان و در نهایت مردم به عنوان مشتری، سه گروهی هستند که نقش کلیدی را در تحقق چنین شعاری ایفا می‌کنند. بی‌تردید اگر تولیدکنندگان در سایه حمایت دولت، روی به افزایش کیفیت محصولات خود بیاورند با استقبال روزافزون مشتریان روبرو خواهند شد؛ موضوعی که سال‌های سال، مغفول مانده بود. در این رابطه به سراغ علی ابراهیمی، نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی رفتیم تا نظرات وی را در این باره جویا شویم.

سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، نقش مجلس و دولت برای تحقق این شعار و مخصوصاً حمایت از صنعت خودروی داخلی چیست؟
نقش مجلس قانون‌گذاری است و من معتقدم برای حمایت از کالاهای ایرانی قوانین خوبی وجود دارد و شاید در شرایط کنونی نیاز باشد که مجلس با تاکیدات و نظارت بیشتر خود به تحقق این شعار کلیدی کمک کند. به نظر من اولین کسی که می‌تواند از کالای ایرانی حمایت کند، خود تولیدگران هستند. تولیدگران اگر به کیفیت و قیمت مناسب کالای خود بیش از پیش توجه کنند مطمئناً می‌توانند نظر مردم را برای خرید محصول جلب کنند. در وهله بعد و پس از پیشرفت محصولات داخلی نیاز است که مصرف‌کنندگان با تعصب بیشتری روی به خرید کالاهای داخلی بیاورند زیرا اشتغال‌زایی و رشد و شکوفایی اقتصادی کشور در گرو حمایت از کالای داخلی است. از طرفی دولت هم باید به این موضوع کمک کند زیرا وقتی هر کالایی به هر طریقی می‌تواند به کشور ورود پیدا کند کار برای تولیدکننده‌های داخلی سخت می‌شود. انتظار است که دولت در مقابل این چالش که سال‌های سال کشور ما با آن دست به گریبان بوده به‌طور جدی مقابله کند و مخصوصاً جلوی ورود کالاهای غیرضروری را بگیرد. دولت باید برای ورود ارز به کشور دست خود را در دستان تولیدکننده‌های داخلی بگذارد و تا جایی که امکان دارد فضای کاری را برای آن‌ها مهیا کند زیرا بوروکراسی موجود در این زمینه‌ها و سخت‌گیری‌های بیش از حد منجر به کم‌درآمدی کشور و به تبع آن بالا رفتن آمار بیکاری در جامعه می‌شود. صنعت خودروسازی ما برای پیشرفت بیشتر، مسیر طولانی را در پیش دارد. مردم ما خواهان تنوع و کیفیت بیشتری از خودروسازان داخلی هستند که اگر این دو موضوع لحاظ شود بدون‌شک مشتریان بیشتری به سمت آن‌ها سوق پیدا می‌کنند.

خدمات پس از فروش چقدر می‌تواند به فروش بیشتر خودروهای داخلی منجر شود؟
خدمات پس از فروش در صنعت خودرو اگر سریع و به‌موقع انجام شود مردم خیلی راحت به خرید از آن شرکت روی می‌آورند. خدمات پس از فروش به مانند تنوع، تاثیر زیادی را به لحاظ روانی روی مشتری می‌گذارد و زمانی که مردم این روند را در عملکرد خودروسازان داخلی احساس کنند اعتمادشان نسبت به گذشته چندبرابر می‌شود. خوشبختانه شرکت ایران خودرو که یکی از شرکت‌های مهم خودروسازی کشور است در زمینه تنوع و خدمات پس از فروش مسیر خوبی را دنبال کرده است. اما نکته مهم‌تر این موضوع این است که خودروسازان داخلی ما باید از همان ابتدا هم و غم خود را روی بالا بردن کیفیت محصول بگذارند تا خودرو به این زودی‌ها به خدمات پس از فروش احتیاج جدی پیدا نکند. اگر کیفیت خودرو و قیمت آن معقول باشد مردم به‌صورت عادی اقدام به خرید محصول می‌کنند.

شماره 55 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها