سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 09 May 2020
از آن جایی که مراحل اول و دوم یارانه کرونا در روزهای پایانی دو ماه گذشته واریز شده است، احتمالا مرحله سوم آن در هفته پیش‌رو به حساب این سه میلیون نفر واریز شود. زمان واریز وام یک میلیونی کرونا برای جاماندگان


آیت ماندگار- ویروس کرونا بسیاری از مشاغل را در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال به تعطیلی کشاند و بسیاری از مشاغل متحمل ضرر شدند.

یارانه حمایتی کرونا

نخستین بسته حمایتی دولت یارانه کرونا است که طبق اعلام رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه، کمک بلاعوض ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی برای سه میلیون نفر از خانواده‌هایی که شناسایی شده‌اند و از کم درآمدترین اقشار جامعه هستند در چهار نوبت واریز می‌شود.

یارانه کرونا به خانواده‌های یک نفره ۲۰۰ هزار تومان؛ دو نفره، ۳۰۰ هزار تومان؛ سه نفره، ۴۰۰ هزار تومان؛ چهار نفره، ۵۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مرحله اول این یارانه در هفته پایانی اسفند ماه و مرحله دوم آن در روز ۳۰ فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار این سه میلیون نفر واریز شد.

همچنین در نخستین روز اردیبهشت ماه، برای این سه میلیون نفر که یارانه کرونا دریافت می‌کنند، بسته حمایتی ماه رمضان واریز شد که به نحوی یارانه کرونا را پنج مرحله‌ای کرد.

از آن جایی که مراحل اول و دوم یارانه کرونا در روزهای پایانی دو ماه گذشته واریز شده است، احتمالا مرحله سوم آن در هفته پیش‌رو به حساب این سه میلیون نفر واریز شود.
گروه‌های مشمول دریافت مرحله دوم وام کرونا

همچنین وام یک میلیون تومانی به همه سرپرستان ۲۴ میلیون خانوار یارانه‌بگیر تعلق گرفت که به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تا به حال ۲۰ میلیون خانوار آن را دریافت کرده‌اند و قرار است واریزی‌ها تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

همچنین مقرر شده است که وام یک میلیون تومانی کرونا دو مرحله‌ای شود.

به گفته حسین مرزایی، سخنگو تسهیلات حمایتی کرونا در خصوص گروه‌هایی که مشمول دریافت مرحله دوم وام می‌شوند، گفت: گروه اول، کارگران ساختمانی هستند که اطلاعات این گروه را سازمان تامین اجتماعی به وزارت کار اعلام می‌کند؛ گروه دوم رانندگان و دستفروشان هستند که وزارت کشور معرفی می‌کند و اتاق اصناف ایران کارگرانی که با شیوع ویروس کرونا بیکار یا متحمل ضرر شده‌اند و بیمه نیستند را به عنوان گروه سوم شناسایی و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌کنند.

به گفته وی مبلغ به خانوارهای یک نفره مرحله دوم وام کرونا تعلق نمی‌گیرد، خانوارهای دو و سه نفره ۵۰۰ هزار تومان و گروه سوم یک میلیون دیگر دریافت خواهند کرد.

منبع: رکنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
باتوجه به این خبرها وگذشت دوماه ازواریزوام یک ملیونی چراوام نیروهای مسلح واریزنشده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها