سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - 24 July 2020
نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه طی هفته گذشته قیمت سکه و طلا روند کاهشی داشته است، گفت: حباب سکه از یک میلیون تومان به ۷۵۰ هزار تومان کاهش یافت.


آیت ماندگار- محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه طی هفته گذشته اظهار کرد: طی هفته‌ای که گذشت در حالی که روند قیمت جهانی طلا رو به افزایش بود، برخلاف این افزایش، قیمت طلا و سکه با توجه به کاهش قیمت ارز اُفت کرد.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر افزود: قیمت هر اونس طلا طی این هفته با افزایش ۷۰ دلاری به رکورد بی سابقه یک‌هزار و ۸۸۰ دلار رسید که تاکنون در تاریخ طلا سابقه نداشته است.

وی گفت: قیمت طلا با توجه به کاهش نرخ ارز که از ۲۶ هزار تومان به ۲۱ هزار تومان رسید قیمت‌ها به نسبت ابتدای هفته با کاهش روبه رو بوده است.

کشتی آرای بیان کرد: قیمت سکه طرح جدید در ابتدای هفته ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در پایان هفته با کاهش ۲۴۰ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان کاهش یافت.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر ادامه داد: قیمت سکه طرح قدیم نیز از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

وی خاطرنشان کرد: هر مثقال طلا نیز با کاهش ۳۳۰ هزار تومانی از ۴ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز که در ابتدای هفته به یک میلیون و ۳۰ هزار تومان رسیده بود به ۹۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان نزول کرد.

کشتی آرای ادامه داد: همچنین قیمت هر قطعه نیم سکه از ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار کاهش یافت و هر قطعه ربع سکه نیز از ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه سکه گرمی نیز از یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۶۳۰ هزار تومان تنزل قیمت پیدا کرد، تصریح کرد: در مجموع طی هفته‌ای که گذشت قیمت سکه و طلا بر عکس قیمت جهانی رو به کاهش بود که تحت تاثیر کاهش قیمت ارز صورت گرفت.

وی درباره حباب سکه نیز گفت: در حال حاضر حباب سکه از یک میلیون تومان ابتدای هفته به ۷۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

کشتی آرای تاکید کرد: دادو ستد‌ها تا اواسط هفته مناسب بود، اما با شروع روند کاهش قیمت‌ها معاملات متوقف شد تا بازار به ثبات برسد.

منبع: میزان



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها