- سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳2024 May 21

دو هفته نامه آیت ماندگار

سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 03 May 2020
نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی:

بازداشت دانشمند ایرانی و نگهداری وی خلاف مقررات بین المللی است

کمالی پور با بیان اینکه بازداشت و نگهداری دانشمند ایرانی در بازداشتگاه های آمریکا خلاف مقررات حقوقی و بین المللی است، گفت: دستگاه دیپلماسی باید برای آزادی آقای سیروس عسگری در این زمینه از اهرم های قانونی استفاده کند.

آیت ماندگار- «یحیی کمالی پور» با اشاره به مبتلا شدن سیروس عسگری دانشمند ایرانی تبرئه شده به بیماری کرونا در بازداشتگاه های آمریکا گفت: به فرض اینکه جرم کسی بنا به هر علتی در مرجع صالح قضایی ثابت شده باشد به هر حال خود زندانیان از حقوقی طبق منشور حقوق بین الملل برخوردار هستند و دولت ها نسبت به حفظ سلامتی زندانیان موظف هستند و باید اقدامات لازم را انجام دهند. انجام اقدامات بهداشتی از جمله وظایف دولت ها برای حفظ سلامتی زندانیان است.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت ها موظف و مکلف هستند در چهارچوب پروتکل های بین المللی و همچنین قوانین داخلی خودشان با زندانیانی را که در اختیار دارند، برخورد انسانی داشته باشند و کاری انجام ندهند که سلامت آنها به خطر بیفتد.

وی افزود: از نظر ما آقای سیروس عسگری استحقاق بازداشت نداشته است، ما نسبت به اصل بازداشت وی حرف داریم البته خود دادگاه مربوطه نیز وی را تبرئه کرده اند و نگهداری وی در بازداشتگاه خلاف مقررات حقوقی و بین المللی و همچنین قوانین مصوب خود آمریکاست.

کمالی پور تاکید کرد: تنها چیزی که آمریکاییان مهم نیست و اهمیتی ندارد، جان انسان هاست. گرچه علی الظاهر مدعی سردمداری دنیا هستند و شعار دفاع از حقوق بشر سر می دهند اما ابتدایی ترین مسایل حقوقی برای حفاظت از جان انسان ها و سلامت آنها را رعایت نمی کنند. خروج آمریکایی ها از ده ها پیمان و معاهده بین المللی نشان می دهد که آنها احساس مسئولیتی نسبت به رعایت مسایل حقوق بشری ندارند.
 
وی با بیان اینکه بازداشت دانشمند ایرانی غیر قانونی است و باید مسببان این بازداشت غیر قانونی در دادگاه های بین المللی پاسخگو باشند، گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید از اهرم های قانونی که در اختیار دارد برای آزادی آقای عسگری استفاده کنند و در عین حال عاملین بازداشت غیر قانونی وی را نیز مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

منبع: خبرگزاری شبستان
نظرشما
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار