سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۹ - 28 December 2020
زهرا ربانی املشی مطرح کرد
زهرا ربانی املشی گفت: از دیگر ویژگیهای سحابی دوری کردن از فردگرایی بود؛ او در عین احترام به همه انسانها، فردمحور نبود وعامل وحدت را شخص یا اشخاص نمیدانست.
آیت ماندگار- جهانگیر مصلی_خبرنگار: زهرا ربانی املشی گفت: از دیگر ویژگیهای سحابی دوری کردن از فردگرایی بود؛ او در عین احترام به همه انسانها، فردمحور نبود و عامل وحدت را شخص یا اشخاص نمیدانست و با تجربه بیش از شصت سال خود که با فعالیت های دینی- سیاسی عجین بود میگوید: "برای ما ایران اصل است. ایرانیت برای ما اصل است. این که فلان شهروند، شیطان‌پرست است، مسیحی است، زرتشتی است، مارکسیست است، بی‌دین است، هرچه هست، مهم نیست. البته به آنها هم باید بگوییم که نباید عقاید خودشان را بر ایران برتری دهند. گروه‌ها باید منافع ملی ایران را بر مصالح عقیدتی خود تفوّق دهند. این یک پیمان دسته جمعی است. همه (از مسلمان تا مارکسیست) باید متعهد باشند که مصالح ایران را تحت‌الشعاع عقیده قرار ندهند. این یک پیمان ملی می‌خواهد. نباید منافع ملی را زیر سایه منافع دیگر کشورها قرار داد. این‌طور کشور به وحدت ملی می‌رسد".
وی افزود: سحابی نه تنها دینداری معتقد بود بلکه عاشق وطن و پیشرفت آن بود؛ به گفته دوستانش او همیشه در صدد بود چه در زندان و خارج از آن، تجربه هایش را به نسل جدید اصلاح گر منتقل کند و آنان را به اعتدال دعوت نماید. پرهيز از افراطي‌گري و داشتن باور عمیق مذهبی و اندیشه‌ای روشن و به دور از خرافه و جهل، از او شخصیت مقاومی ساخته بود که در طول زندگی‌اش و در راه آزادی و استقلال کشور و مبارزه  با استبداد داخلی و استیلای خارجی  همواره وظیفه ملی- مذهبی را در نظر میگرفت؛ لذا با همه مشکلات و سختیها و فشارها در وطن ماند و از ایران و اسلام و اخلاق دفاع کرد.
او خاطر نشان کرد: از توفیقات دیگر مهندس سحابی این بود که در زندگی شخصی خود، فرزندی چون هاله را تربیت کرد. دختری مذهبی و قرآن پژوه و عاشق و دلسوز ملت و وطن. آخرین باری که او را دیدم در راهروی بیمارستانی بود که پدرش در آنجا آخرین ساعات عمرش را طی میکرد؛ او با آرامش و متانتی که حکایت از روح والایش میکرد این آیه از قرآن را خواند که : "وَمَا أُوتِيتُم مِّن شَيْءٍ فَمَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَزِينَتُهَا وَمَا عِندَ اللَّهِ خَيْرٌ وَأَبْقَى" (سوره قصص آیه60) "وهرآنچه به شما داده شده است كالاى زندگى دنيا و زيور آن است و آنچه پيش خداست بهتر و پايدارتر است".
برچسب ها: آیت ماندگار
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها