سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - 21 November 2019
سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با «آیت ماندگار»:
سیدجواد حسینی‌کیا

آیت ماندگار- سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص بوروکراسی‌های پیچیده اداری به «آیت ماندگار» گفت: در ماه‌های گذشته و مخصوصاً در حوزه صنعت و معدن، تصمیمات خوبی برای کم‌کردن مسیر ارائه مجوز به سرمایه‌گذاران گرفته شده، اما همچنان گام نهایی در این راستا برداشته نشده است.

وی افزود: گام نهایی برای ارائه مجوز به سرمایه‌گذاران صنعتی این است که سامانه‌ای از سوی وزارت صمت ایجاد شود که خود آن‌ها پیشاپیش بسیاری از مجوزهایی که باید از دستگاه‌های دیگر گرفته شود را بگیرند و در انتها و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه، میزان سرمایه‌گذاری که باید توسط سرمایه‌گذار ارائه شود را اعلام کند. در این وضعیت، وزارت صمت تنها باید اهلیت سرمایه‌گذار را مورد بررسی قرار دهد.

این نماینده استان کرمانشاه تصریح کرد: گاهی سرمایه‌گذاران به‌خاطر گرفتن یک مجوز باید به چند سازمان و وزارتخانه مراجعه کنند و همین موضوع باعث سردرگمی و ناامیدی آن‌ها می‌شود که ضرورت دارد وزارتخانه‌ها و مخصوصاً وزارت صمت حمایت همه‌جانبه خود را از سرمایه‌گذاران در میدان عمل ثابت کنند.

حسینی‌کیا اظهار داشت: ارائه مجوز به سرمایه‌گذاران باید مقطعی باشد، یعنی باید به این افراد فرصت داد تا خود را در یک بازه زمانی ثابت کنند. اگر این اثبات صورت گرفت می‌توان مجوز فعالیت آن‌ها را دائمی کرد در غیراینصورت باید مجوز لغو شود و لغو به معنی گرفتن تمامی امکاناتی است که در گذشته به فرد یا افراد داده‌اند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: یکی از کارهای خوبی که توسط وزیر صمت صورت گرفت این بود که نمایشگاهی در زمینه قطعه‌سازی خودرو برگزار کرد و نیازمندی‌های خودروسازان را به نمایش گذاشت. تا پیش از این، نمایشگاه‌ها به‌منظور نمایش توانمندی‌ها برپا می‌شد، ولی برگزاری این نمایشگاه، کاری متفاوت و قابل ستایش بود که مطمئناً این رویکرد باعث داخلی‌سازی صنعت قطعه‌سازی خودرو خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها یکی دیگر از تلاش‌های آقای رحمانی بوده که امیدوارم در آینده هم ادامه داشته باشد. با وجود تحریم‌های سنگین اقتصادی، ابتدا باید وضع موجود را حفظ و سپس روی به رونق تولید آورد.

شماره ۸۶ دوهفته نامه آیت ماندگار
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار