سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - 07 December 2019
مسعود پیوسته / روزنامه‌نگار
آیت ماندگار- درست در شرایطی که جامعه خسته و پریشان‌حال ایرانی (از سال ۹۶ به بعد) ضمن تحول‌خواهی درونی‌اش، با فاصله، نسبت به اصلاح‌طلبان محافظه‌کار ایستاده‌اند؛ و کمترین نشانه‌هایی از رغبت حضورشان در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند دیده نمی‌شود، رییس فراکسیون امید مجلس که برای مردم نماد ناامیدی است، حسب عادت مالوف، به مثابه اصولگراترین اصلاح‌طلبِ مجلس، و درعین حال، رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، در دیدارش با جمعی از اعضای ستاد مربوطه در تهران، سخنانی در دفاع از سامانه رای‌سنجی اصلاح‌طلبان (سرا) گفت که در واقع هنوز به سامان نرسیده و جزییاتش در کارگروه‌هایشان در حال بررسی است.
سامانه‌ای که برآمده از آسیب‌شناسی نحوه بستن لیست در انتخابات گذشته بوده و از این مجرای مقدماتی می‌خواهند به شرایط دمکراتیک‌تر، شفاف‌تر و کاراترِ لیست برای انتخابات دوره یازدهم برسند.
نکته در همین چندجمله عارف در باب این سامانه نیمه‌کاره نیست، بلکه شکل ورود عارف به این دیدار است که در فرم و مضمون کلام و نگاهش کمترین ردی از تغییر از آن همه انعطاف اصولگرایانه‌اش دیده نمی‌شود.
همچنان احساس زیست در شرایط گل و بلبل دارد و اساساً کاری به پندار و رفتار بدنه اجتماعی منزجر از شرایط حاضر را ندارد و اتفاقاً ابراز خرسندی دارد که راهبرد ما در مجلس دهم، آرامش بوده که بحمدا... به‌دست آمده است!
چون این برنامه با ‌مناسبتی دینی تطابق داشت وی کلامش را فراتر از عرض تبریک، به تفصیل روی همین موضوع تمرکز داد، انگار که مهندس محمدرضا باهنر در جمع اعضای انجمن اسلامی مهندسان دادِ سخن می‌دهد.
سراغ حرف‌های آرمانی نه تنها وحدت جامعه ایرانی، بلکه تا وحدت جهان اسلام پیش رفت و پس از آن، سراغ وحدت کلمه امام خمینی رفت و دوباره در همان مقدمات چهل سال پیش ماند و در ادامه به اصلاح‌طلبی امام خمینی در هر دو دوره قبل و پس از انقلاب رسید. و درنهایت، وقتی به امروز رسید، اصلاحات را نیازمند اصلاح ندید، بلکه تاکید کرد این اصلاح‌طلبان هستند که نیازمند اصلاح‌اند. لابد تعبیرش از اصلاحِ اصلاح‌طلبان، انعطاف بیشترشان نسبت به پذیرشِ بی اما و اگرِ ثقل مرکزی قدرت است و اسباب تجدید و تمدید وضع موجودشدن‌شان!
این وسط، آنچه در نگاه عارف، غایب بود، بدنه جلوترِ اجتماعی، خاصه طبقه متوسط بود که با فرسنگ‌ها فاصله، خسته ولی امیدوار، در جست‌وجوی منافذی امن و رهایی کشور از این شرایط ناامیدکننده است.

شماره ۸۷ دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها