سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - 05 February 2020
غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با «آیت ماندگار» مطرح کرد
غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی

آیت ماندگار- جهانگیر مصلی: غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت و عضو فراکسیون مستقلین مجلس در خصوص چرایی به خشونت کشیده شدن اعتراضات اخیر به‌حق مردم گفت: هم زیرساخت‌ها آماده نشده است و هم اینکه ظرفیتی وجود ندارد. مسئولان هم تاب و تحمل ندارند و هیچ مکانی را برای اعتراض تعیین نکرده‌اند و ساز و کارهای آن تعبیه نشده است به‌طوری که امروز اگر کسی بخواهد حرفی بزند و اعتراضی کند نمی‌داند چگونه بیان کند.

نماینده رشت در مجلس دهم اضافه کرد: مردم برای اعتراض باید هفت خوان رستم را بروند، قبل از اینکه بخواهند اعتراض کنند، با پای خود باید به اوین بروند وقتی محکومیتشان تمام شد می‌توانند اعتراض کنند؟ یعنی زمانی که برایشان پرونده ساخته می‌شود.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس دهم تصریح کرد: این فکر در کشور ما نهادینه شده است که اعتراض مساوی با براندازی است. همین امر باعث شده است که همه چیز با هم خلط مبحث شود. باید مقداری وسعت دید داشته باشیم، ظرفیت خود را بالاتر ببریم و گوش‌ها را بیشتر برای شنیدن آماده کنیم.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی تاکید کرد: در ماجرای افزایش قیمت بنزین، درست است که مقام معظم رهبری تایید کردند، ولی تصمیم اشتباهی گرفته شد. گفتند اگر به مجلس برده شود نمایندگان تصویب نمی‌کنند. به نمایندگان اتهام زدند که برای رای گرفتن در انتخابات تصویب نمی‌کنند. نمی‌گویم برای رای تصویب می‌کردیم یا نمی‌کردیم، اما چون در جامعه هستیم مجبوریم برای گرفتن رای در قهوه‌خانه بنشینیم و حرف مردم را بشنویم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد تا با رشد سریع قیمت حامل‌های انرژی و بنزین مخالفت کنیم همین حرف‌ها و سخنانی بود که می‌شنیدیم. اینکه کل کشور به آتش کشیده می‌شود و زیر ساخت‌ها باید آماده شود. گوش مسئولان هم برای شنیدن باید تربیت شود.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی اظهار داشت: از سوی دیگر کسانی که می‌خواهند اعتراض کنند به شعارها دقت کنند. شعارهای ساختارشکنانه و شعارهای القایی و آن‌طرف مرزی ندهند. سعی کنند به‌سمت و سویی بروند که مطلب و خواسته خود را بیان کنند، اما وقتی شورش می‌کنند دست حاکمیت هم برای پاسخ مثبت گرفتن را می‌بندند، زیرا حاکمیت می‌گوید هر کاری بخواهم انجام می‌دهم اگر عده‌ای هم مخالف باشند با یک اعتراض و شورش نباید عقب‌نشینی کنم چراکه این‌گونه نمی‌شود کشورداری کرد.

نماینده رشت یادآور شد: زیر ساخت‌ها آماده نیست و عامل مهم آن وزارت کشور است که باید تمهیدات لازم را با نهادهای امنیتی اتخاذ کند و اگر جایی به مانند کشورهای اروپایی باشد، معترضان از صبح می‌آمدند و خود را تخلیه می‌کردند.

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس عنوان کرد: پاسخ به احزاب برای صدور مجوز تجمع، منفی است و نتیجه نمی‌گیرند، برایشان پرونده‌سازی می‌شود و تضمینی که می‌خواهند، از عهده هیچ حزبی برنمی‌آید.

نماینده رشت اعلام کرد: مجلس باید وزیر کشور را تحت فشار بگذارد، از طریق سوال یا دیگر اهرم‌های جدی‌تر با این موضوع برخورد شود تا اینکه این اصل قانون اساسی به‌درستی اجرا شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها