سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - 05 March 2020
یکی از انتقادات همیشگی بر دستگاه‌های نظارتی این است که چرا تا کوچکترین بحرانی در کشور اتفاق می‌افتد بازار ملتهب و بسیاری از کالاها به‌صورت غیرمنطقی با افزایش قیمت روبرو می‌شوند.
آیت ماندگار- شادی آیتی: یکی از انتقادات همیشگی بر دستگاه‌های نظارتی این است که چرا تا کوچکترین بحرانی در کشور اتفاق می‌افتد بازار ملتهب و بسیاری از کالاها به‌صورت غیرمنطقی با افزایش قیمت روبرو می‌شوند.

پس از ورود ویروس کرونا به کشور و فراگیرشدن آن، مدت‎هاست که برخی اقلام مثل ماسک، دستکش یکبار مصرف، مواد ضدعفونی‌کننده و حتی سیر، لیموترش، زنجبیل و... با افزایش بی‌رویه قیمت مواجه شدند و باز هم می‌بینیم که دستگاه‌های نظارتی در کنترل این وضعیت نقش خود را به‌درستی ایفا نکردند.

در همین خصوص، فرهاد تجری نماینده قصرشیرین در مجلس دهم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور که البته پیش از ایران در بسیاری از کشورها هم نفوذ پیدا کرده بود، باعث به‌وجود آمدن نگرانی و تهدیدهایی برای مردم شده است که خوشبختانه در این هفته‌ها شاهد هماهنگی و تعامل به نسبت خوبی بین همه مسئولان بوده‌ایم و امیدوارم این فضای همدلی تا ریشه‌کن شدن این ویروس ادامه داشته باشد.

وی افزود: در اینکه وظیفه مسئولان این است که دغدغه، نگرانی و تهدیدهای زندگی روزمره مردم را به حداقل برسانند و رفاه عمومی برای آن‌ها ایجاد کنند، شکی نیست، اما باعث تاسف است که عده‌ای در کشور منتظرند تا بحرانی رخ دهد تا به‌وسیله آن بتوانند برای خود سودآوری کنند. فارغ از اینکه این روش غیرقانونی است عجیب است که چطور عده‌ای می‌توانند به هم‌نوعان خود که گرفتار شده‌اند، خیانت کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: اقتصاد ایران یک اقتصاد آزاد است و قیمت اقلام در بازار براساس عرضه و تقاضا است. از این‌رو طبیعی است که وقتی تقاضا نسبت به کالا یا کالاهایی بالا می‌رود باید انتظار رشد قیمت در آن محصول یا محصولات را داشت، اما این بدان معنی نیست که عده‌ای فرصت‌طلب بدون درنظرگرفتن جوانب کار روی به چنین روال‌های غیرقانونی و غیراخلاقی بیاورند و از آب گل‌آلود برای خود ماهی بگیرند.

تجری اظهار داشت: برای اینکه دست سودجویان و دلالان برای همیشه قطع شود باید روی به برخوردهای قاطع و سنگین آورد. زمانی که در چندین نوبت حکم‌های سنگین داده شود به مرور افراد فرصت‌طلب ترجیح می‌دهند به‌خاطر آنکه گرفتار قانون نشوند از مسیر انحرافی خود فاصله بگیرند و حال اگر مسئولی در این رابطه از وظیفه خود قصور کند، محکوم است.

تجری با اشاره به اینکه ورود ویروس کرونا به کشور قابل پیش‌بینی بود گفت: کاش مسئولان در هفته‌هایی گذشته که هنوز ویروس وارد کشور نشده بود فکر این روزها را می‌کردند. به‌نظر من در آن ایام، سهل‌انگاری شد و برخی مشکلات این روزها به‌خاطر آماده نبودن مسئولان بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند اقتصاد کشور، اقتصادی تحکمی و دستوری نیست، اما امیدوارم به گفته رییس قوه قضاییه که اعلام کرد به سودجویان رحمی نشود عمل شود و دولتمردان هم با تقویت دستگاه‌های نظارتی خود نگذارند درد مردم بیش از پیش شود. ان‌شاالله و با کمک یکدیگر این روزهای سخت را با موفقیت به پایان خواهیم رساند.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها