سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - 29 March 2020
وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با رادیو اقتصاد:
وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با برنامه "رهیافت" رادیو اقتصاد با موضوع "فرصت های اقتصادی تحریم" گفت: اطلاعات مربوط به متغیرهای کلان اقتصادی نشان می‌دهند وضعیت ما رو به بهبود است ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.
آیت ماندگار- به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا) و به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر فرهاد دژپسند در خصوص تعریف شرایط مطلوب گفت: نقطه مطلوب نقاطی است که  در سیاست های کلی و برنامه ششم به تصویر کشیده شده است.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، ما باید سالانه از 60 میلیارد دلار منابع مالی خارجی استفاده می کردیم و نیز بالغ بر 700 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور انجام می دادیم که بدلیل اعمال انواع و اقسام محدودیتها در ورود منابع، نمی توان این ارقام را در ظرف زمانی معین شده  محقق نمود، به همین دلیل با نقطه مطلوب فاصله داریم.

دژپسند تصریح کرد: در این شرایط و با وجود تحمیل اینهمه مضایق، صادرات غیرنفتی روند خوبی را داشت که در خور تقدیر است.

وی همچنین با تقدیر از صادرکنندگان گفت: صادرکنندگان کشور محدودیتهای زیادی را در نوردند تا به نقطه هدف تعیین شده دست یابند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال گذشته شرایط متلاطمی در حوزه بازار ارز و طلا داشتیم تاکید کرد: با سیاست هایی که اتخاذ شد، از آن تلاطم هاعبور کردیم و امروز یک روند پایداری را در بازار ارز، سکه و طلا می بینیم.

دژپسند در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: زمانی که بالغ بر 85 درصد واردات ما را کالای سرمایه ای، واسطه ای و مواد اولیه تشکیل می دهد، وقتی نرخ ارز به طور مثال 3 برابر می شود هزینه تامین این کالاها و مواد اولیه نیز برای بخش تولید به همان اندازه بالا می رود و در نتیجه با افزایش هزینه تولید، قیمت تمام شده هم بالاتر می رود.

وی افزود: از تیرماه سال گذشته، با تغییر روند تورم خرده فروشی، این روند فزاینده تبدیل به روند کاهنده شد و پیش بینی های ما این است که تا پایان سال این روند ادامه پیدا کند و شتاب تورم گرفته شود.

وزیر اقتصاد در پایان این گفتگو، ادامه روند کاهش تورم، مثبت بودن رشد اقتصاد غیر نفتی  و برداشتن گامی بزرگ در واگذاری شرکتهای دولتی با تغییر روش واگذاری را بعنوان اخبار امیدبخش قابل تحقق در سالجاری عنوان کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها