سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - 15 April 2020
مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با «آیت ماندگار»
اشرف گرامی‌زادگان

آیت ماندگار- مریم حضرتی: مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری معتقد است که زنان در اولویت کمیسیون لوایح دولت قرار ندارند و بسیاری از لوایح ارائه شده از سوی این معاونت در نوبت قرار دارند.

معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در راستای اجرای سیاست‌های تحکیم خانواده و حمایت از حقوق کودکان لوایح مختلفی را ارائه کرده است که از جمله می‌توان لایحه حمایت از کودکان در برابر ازدواج زودهنگام (اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی) زیر 13 سالگی، لایحه «ازدواج فرزندخوانده با سرپرست» و همینطور لایحه جامع تامین امنیت زنان در برابر خشونت را نام برد.

اما اینکه این لوایح در چه مرحله‌ای قرار گرفته‌اند و اینکه آیا این لوایح اجرایی خواهد شد یا خیر؟ نیاز به بررسی و پیگیری دارد.

مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده در این خصوص به «آیت ماندگار» گفت: بیشتر لایحه‌های ارائه شده از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در کمیسیون لوایح دولت باقی مانده و به‌دلیل حجم زیاد کار در نوبت قرار گرفته است.

اشرف گرامی‌زادگان ادامه داد: از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری لایحه جلوگیری از خشونت علیه زنان تقدیم کمیسیون لوایح دولت شد که در نوبت بررسی قرار دارد و پس از تایید آن به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود تا به تصویب برسد.

وی ادامه داد: این لایحه گامی در خصوص حمایت از زنان و تامین امنیت آن‌ها است که در صورت قانونی شدن آن، اجرایی خواهد شد. از این‌رو امیدواریم تا پس از تایید در کمیسیون لوایح دولت در آینده‌ای نزدیک در مجلس شورای اسلامی هم تصویب شود.

مدیرکل دفتر بررسی‌های امور حقوقی معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در خصوص لایحه ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال هم گفت: این معاونت، لایحه‌ای ارائه کرد که ازدواج برای دختران 13 ساله کلاً ممنوع شود که این لایحه در حال حاضر به تایید معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری رسیده و آماده ارسال به مجلس شورای اسلامی و تصویب آن است.

وی با بیان اینکه معاونت درباره امنیت در نظر گرفته برای کودکان به‌فکر اصلاح لایحه فرزندخواندگی است، تصریح کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری لایحه ممنوعیت ازدواج فرزندخوانده با سرپرست را ارائه کرد که در این قانون، شرایط و خصوصیات زن و مردی که مایل به پذیرش کودک هستند را ارائه کرده است.

گرامی‌زادگان عنوان کرد: معاونت امور زنان و خانواده هدف از ایجاد این لایحه را علاوه بر حق داشتن خانواده و وجود امنیت برای کودکان، مخالف بودن با ازدواج سرپرست با فرزندخوانده است.

مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده درباره راکد ماندن لایحه‌های ارائه شده از سوی این معاونت درباره زنان گفت: همه انسان‌ها حق و حقوقی دارند که در قانون اساسی هم آمده است و این معانت وظیفه خود می‌داند که از حقوق زنان و دختران دفاع کند.

وی با گلایه از اینکه بسیاری از لوایح ارائه شده درباره زنان همچنان در کمیسیون لوایح باقی مانده است، گفت: همچنان پیگیر لوایح هستیم و به‌دلیل اینکه حجم کار بالا و زمان‌بر است کار کُند پیش می‌رود. در مجلس شورای اسلامی برادران و خواهرانی هستند که با اظهار نظر درباره موارد خاصی، تصمیم‌گیری می‌کنند، اما قطعاً باید گفت که مسائل زنان در اولویت قرار نگرفته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها