سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - 16 April 2020
عضو ستاد مقابله با ویروس کرونا مطرح کرد؛
از 23 فروردین برخی کسب‌وکارها فعالیت خود را آغاز کردند و بسیاری دیگر از بنگاه‌های اقتصادی تهران هم از 30 فروردین شرایط شروع به‌کار را پیدا خواهند کرد.

آیت ماندگار- محمد آیتی: از 23 فروردین برخی کسب‌وکارها فعالیت خود را آغاز کردند و بسیاری دیگر از بنگاه‌های اقتصادی تهران هم از 30 فروردین شرایط شروع به‌کار را پیدا خواهند کرد.

از طرفی، همچنان برخی مشاغل مثل آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها، پاساژها، اماکن تفریحی و... مجاز به فعالیت نیستند و باید منتظر بود و دید چه زمانی برای شروع به‌کار این مشاغل اعلام خواهد شد.

در همین خصوص، بهروز بنیادی عضو ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: با توجه به اینکه همچنان ویروس کرونا درمان قطعی ندارد و برای رسیدن به این مهم، زمان زیادی لازم است باید احتیاط‌هایی که در این ماه‌ها صورت گرفته است ادامه داشته باشد، زیرا هروقت مسامحه صورت بگیرد بدون‌شک موج دیگری از شیوع این ویروس کشور را فرا خواهد گرفت.

وی افزود: چند روزی است که آمارها نشان می‌دهد که اوضاع و احوال به نسبت هفته‌های گذشته بهتر است و در یک میزان کمی، سیر نزولی در مبتلاشدن افراد و حتی فوتی‌ها اتفاق افتاده است که این نتیجه دو ماه کار سخت تیم درمانی و تصمیمات دولت و رعایت اصول بهداشتی توسط مردم بوده است. از طرفی، سیستم درمانی کشور همچنان درگیر بیماریابی است و این وضعیت تا ماه‌ها بعد هم ادامه خواهد داشت و در حال حاضر کشف مبتلایان به کرونا و قرنطینه‌کردن آن‌ها بهترین روند برای جلوگیری از شیوع این بیماری است و این اتفاق در گرو رعایت اصول بهداشتی و تا جایی که امکان دارد ماندن افراد در خانه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: منطقی است هرچه بیماری کنترل شود و آمار با شیب تندتری نزولی شود می‌توان فضای اجتماعی و اقتصادی کشور را البته با رعایت اصولی که وزارت بهداشت و درمان و ستاد مبارزه با کرونا اعلام می‌کند، بازتر کرد و برخی محدودیت‌ها را برداشت، ولی یادمان باشد تا زمانی که واکسن ویروس کرونا ساخته و به تولید انبوه نرسد همیشه سایه سنگین این بیماری بر سر افراد خواهد بود.

نماینده کاشمر در مجلس دهم اظهار داشت: افزایش آزمایشگاه‌ها در سطح ایران و همین‌طور غربال‌گری گسترده‌ای که در کشور صورت گرفته مسیر بیماریابی را راحت‌تر کرده است و حقیقتاً، هم روند و هم تلاش‌ها خوب و قابل ملاحظه بوده است. از این‌رو این روال باید ادامه پیدا کند و ادامه این مسیر در گرو حمایت‌های مالی دولت است که امیدوارم این حمایت‌ها تا انتهای مسیر که همان کشف واکسن ویروس کرونا است، کم نشود.

بنیادی در پاسخ به اینکه مشاغل پرخطر از چه زمانی می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند؟ گفت: ما کاملاً صاحبان این کسب‌وکارها را درک می‌کنم و می‌دانیم که به لحاظ اقتصادی آن‌ها محتاج به از سرگیری فعالیت خود هستند، اما برای راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی باید منتظر نظر متخصصان اپیدمیولوژی باشیم، زیرا آن‌ها همه جوانب را بررسی و اعلام می‌کنند چه شغل‌هایی می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند. از این‌رو با روندی که در حال پیگیری است و با پیشرفت‌ها و نتایج خوبی که به‌واسطه مقابله با ویروس کرونا اتفاق افتاده است احتمال آن می‌رود که تا آخر اردیبهشت‌ماه به یک وضعیت خوبی برسیم و ان‌شاالله در آن زمان همه مشاغل می‌توانند به ادامه فعالیت خود امیدوار باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش نباید هیچ‌گاه فراموش شود و به‌صورت مداوم باید مردم را نسبت به این بیماری آگاه و رعایت مسائل بهداشتی را به آن‌ها یادآور شد، زیرا وقتی راجع به موضوعی کمتر صحبت شود این احساس به‌وجود می‌آید که خطر تا حد زیادی رفع شده است پس می‌توانیم زندگی عادی را شروع کنیم که این رویکرد می‌تواند مهمترین چالش در راه مقابله با ویروس باشد.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها