سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 20 October 2016
علی تاجرنیا
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آیت ماندگار درباره مخالفت رهبر انقلاب مبنی پرهیاهو و جنجال ایجاد کردن و شعار دادن در سخنرانی‌ها و جلسات اظهار کرد: واقعیت امر این است که اگر در یک نظام سیاسی تصمیمی درباره جلسات سیاسی و اجتماعی گرفته می‌شود، اما به‌وسیله افراد خودسر آن سخنرانی‌ها و جلسات لغو یا آشوب کشیده می‌شوند نفس عمل به‌نوعی ضعف ساختار نظام را برای تأمین امنیت جهت برگزاری جلسات و سخنرانی‌های سیاسی و اجتماعی را نشان می‌دهد.
علی تاجرنیا با اشاره به اینکه خودسرها توسط گروه‌های در داخل حاکمیت حمایت می‌شوند، افزود: همه افراد و مردم می‌دانند که رفتارهای افراطی‌گری و جنجال به پا کردن باعث تضعیف اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود.
این استاد دانشگاه ادامه داد: امیدوارم گروه‌ها بیانات رهبر انقلاب را فصل‌الخطاب خودشان قرار دهند، اما نسبت به این اینکه خودسرها اقدامات گذشته خودشان را در آینده مرتکب نشوند خوش‌بین نیستم.
تاجرنیا تأکید کرد: متأسفانه ساختار امنیتی قدرتمندی برای برخورد با خودسرها وجود ندارد و تاکنون نیز برای برخورد با خودسرها مماشات به خرج داده‌اند.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اشاره به اینکه هرازگاهی خودسرها مانع از برگزاری جلسات و سخنرانی‌ها می‌شوند، افزود: به عقیده من، برخی به خودسرها چراغ سبز نشان می‌دهند تا آن‌ها سیاست‌ها و اقدامات خودشان را اجرایی کنند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خودسرها در دوران ریاست جمهوری اصلاحات برای خودشان جولان می‌دادند و کاری که دلشان می‌خواست را عملیاتی می‌کردند. ولی در دوران محمود احمدی‌نژاد اقدامات آن‌ها کم و حتی جمع شد و حالا در دوران آقای روحانی نیز باز دیگر مانند گذشته برای خودشان جولان می‌دهند.
به گفته وی، همان‌طور که گفتم نسبت به اینکه خودسرها بیانات رهبری را سرلوحه خودشان قرار دهند خوش‌بین نیستم، اما خوشحالم از اینکه چنین رفتارهایی را هیچ‌یک از افراد داخل در نظام قبول ندارد و آن‌ها را نیز محکوم می‌کنند.
تاجرنیا در پاسخ به این پرسش که چگونه احمدی‌نژاد توانست خودسرها را کنترل کند، تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد خودسرها را مهار نکرد بلکه وی اقتدار جلوگیری از اقدامات آن‌ها را نداشت در اواخر ریاست جمهوری وی بار دیگر شاهد رویکردهای خودسرها بودیم.
به گزارش خبرنگار سیاسی آیت ماندگار چندی پیش، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام تأکید کردند: بنده می‌بینم گاهی اوقات یک جماعتی، یک افرادی، جوان‌های احتمالاً صالح و مؤمنی با یک کسی مخالف‌اند یا با یک جلسه‌ای مخالف‌اند، بنا می‌کنند هیاهو کردن و جنجال کردن و شعار دادن؛ بنده با این کارها موافق نیستم. این هیچ فایده‌ای ندارد؛ این را من از قدیم به کسانی که در این کارها بودند، همواره سفارش کرده‌ام.
ایشان در ادامه افزودند: اینکه بروند در یک مجلسی، چون فلان‌کس سخنرانی می‌کند که شما مثلاً او را قبول ندارید- ممکن هم هست حق با شما باشد یا نباشد- برویم این مجلس را خراب کنیم، به هم بزنیم؛ نه این هیچ فایده‌ای ندارد. فایده در تبیین است، فایده در کار درست است، در کار هوشمندانه است؛ این‌ها است که فایده دارد. گاهی اوقات بعضی‌ها از روی اغراضی این کارها را می‌کنند، به‌پای بچه‌های مؤمن و حزب‌اللهی می‌اندازند؛ حواستان به این هم باشد.

شماره 16 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها