سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 15 May 2020
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۳۲ دلار و ۴۹ سنت رسید.


آیت ماندگار- به نقل ازرویترز، در حالی که سرمایه گذاران به دلیل نگرانی‌ها در مورد طولانی شدن دوره افت رشد اقتصادی و افزایش مجدد تنش‌ها میان آمریکا و چین به بازار‌های امن هجوم برده اند قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۳۲ دلار و ۴۹ سنت رسید. دیروز نیز قیمت طلا شاهد رشد حدودا یک درصدی بود. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن نیز امروز با ۰.۰۹ درصد رشد به ۱۷۴۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «به نظر می‌رسد که برخی سرمایه گذاران انتظار کاهش شاخص‌ها در بازار‌های بورس را دارند. تنش‌ها میان آمریکا و چین همچنان در حال افزایش است و آمار‌های بسیار ناامیدکننده‌ای از اقتصاد آمریکا به گوش میرسد که همه این‌ها به نوعی تقویت کننده بازار طلاست.»

وی افزود: «در طی چند هفته گذشته قیمت طلا در مسیر رشد بوده، اما اکنون به نظر می‌رسد که عوامل کلان اقتصادی عامل رشد قیمت فلز زرد در آینده نزدیک است.»

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا این هفته در مورد یک دوره طولانی رشد ضعیف اقتصادی هشدار و وعده داد که به حد نیاز از توان بانک مرکزی آمریکا استفاده خواهد کرد. وی همچنین خواهان اتخاذ بسته‌های محرک اقتصادی بیشتر برای مقابله با تبعات بحران شیوع ویروس کرونا شد.

آمار‌های جدید نشان می‌دهد که در هفته منتهی به ۹ می ۲.۹۸۱ میلیون آمریکایی دیگر برای دریافت مقرری بیکاری درخواست داده اند و تعداد متقاضیان دریافت مقرری بیکاری از مرز ۳۶ میلیون نفر عبور کرده است. در همین حال دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چین را به دلیل عملکردش در مقابله با ویروس کرونا به قطع روابط تهدید کرده است.


منبع: تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها