سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 17 May 2020
نیویورک تایمز در تحلیلی به روابط ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: کمترین نتیجه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران این بود که ایران اکنون اعلام کرده که دیگر خود را متعهد به تعهدات برجامی نمی‌داند.


آیت ماندگار- به نقل از نیویورک تایمز، ترامپ، در مبارزات انتخاباتی‌اش وعده خروج از توافق هسته‌ای با ایران را داده بود، اما مقام‌های مهم دولت او در ماه‌های نخستین دولت وی تلاش کردند تا رییس‌جمهور دمدمی مزاج آمریکا را، به جای پاره کردن توافق، به مذاکره برای رسیدن یک توافق قوی‌تر متقاعد کنند. تجربه گذشته، نشان داده بود که فشار بر ایران، برای مذاکره نتیجه‌بخش است.

البته در مقابل، کسانی هم در دولت ترامپ بودند که برای نابودی توافق هسته‌ای در تلاش بودند. مثلا استیو بنن مشاور ترامپ به «جان بولتون» متوسل شد. از نظر «استیو بنن»، بولتون کسی بود که می‌توانست جرات و انگیزه در ترامپ را تقویت کند و او را متقاعد کند به اینکه سیاستی که آمریکا در رابطه با ایران در پیش گرفته، یک سیاست بی‌هدف و بی‌نتیجه است.

کمترین نتیجه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران این بود که ایران اکنون اعلام کرده که دیگر خود را متعهد به تعهدات برجامی نمی‌داند. تصمیم ایران، ممکن است به ساخت سلاح هسته‌ای لازم است، منجر شود؛ بنابراین نتیجه خروج ترامپ از برجام خیلی ساده و سر راست است؛ میانه‌رو‌ها در ایرانبه حاشیه می‌روند و ایران ممکن است با استفاده از توقف موجود در دیپلماسی و درصورت هر حرکتی از سوی ترامپ در عراق و خلیج فارس و سایر مناطق خاورمیانه دست به حمله علیه آمریکایی‌ها بزند.


منبع: ایلنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها