سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - 25 May 2020
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان از ورود نخستین دسته ملخ‌های صحرایی طی ۲ روز گذشته به مزارع منطقه ده‌رضا از توابع این شهرستان خبر داد.


آیت ماندگار- حمید فرامرزی روز دوشنبه افزود: اکیپ های دیده بانی پیرو هشدارهای قبلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در زمینه هجوم ملخ های صحرایی از اوایل فروردین ماه در شهرستان ریگان تشکیل شد و آموزش های لازم در مورد چگونگی ردیابی ملخ صحرایی به دیده بانان ارائه شد.

وی اظهار داشت: سوم خرداد سال جاری پس از گزارش مشاهده نخستین گروه از ملخ صحرایی در منطقه ده رضا که در فاصله ۴۰ کیلومتری ریگان واقع شده، نشست ویژه ای در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان تشکیل و کارشناسان فوری به منطقه مورد هجوم ملخ ها اعزام شدند که پس از بازدید از روستای ده‌رضا، وجود ملخ صحرایی مورد تأیید قرار گرفت.

طبق گفته مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمان، ۴۸۰ هزار هکتار از مراتع این استان به منظور مبارزه با آفت ملخ صحرایی پایش شده است.

سال گذشته شمال استان کرمان از طریق ۲ شهرستان ریگان و ارزوئیه به آفت ملخ صحرایی آلوده شد که طبق گفته مسئولان جهاد کشاورزی امسال نیز این ۲ شهرستان به صورت ویژه مورد بررسی و پایش قرار دارند.

آفت ملخ صحرایی ۲۰ درصد از خشکی های دنیا را در سیطره خود دارد و می تواند بیش از ۲۰۰ کیلومتر در روز پرواز کند که در هفته به بیش از یک هزار کیلومتر می رسد و البته رکورد پنج هزار کیلومتر را نیز دارد.

این ملخ روزانه معادل وزن خود، خوراک دارد و هر یک هزار و ۱۰۰ ملخ در یک روز می تواند معادل یک انسان یعنی حدود ۲ کیلوگرم از محصولات غذایی استفاده کند که در شرایط طغیانی تنه درختان از هجوم آنها مصون نیستند.

زاد و ولد این آفت نیز به گونه ای است که در طول سه تا پنج  ماهه، ۳۰۰ تخم به فاصله یک هفته و در هر دوره ۹۰ تا ۱۲۰ عدد تخم در عمق ۱۰ سانتیمتری خاک می گذارد.

منبع: ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها