سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 01 June 2020
چربی سوزی یکی از بهترین راه ها برای لاغر شدن و رسیدن به اندامی متناسب و زیبا است. در این مقاله برخی از علائمی که نشان دهنده‌ی این است که در حال سوزاندن چربی هستید را با هم مرور می‌کنیم.

آیت ماندگار- اگر هدفتان این است که لاغر شوید و احساس سلامتی کنید، آنگاه اهمیت پیدا می‌کند که رژیم غذایی و برنامه‌ی تمرینی شما، طوری باشد که باعث شود چربی بدنتان بسوزد. اما چطور می‌توانید بفهمید که آیا مسیر درستی را در پیش گرفته‌اید یا نه؟ اینکه به سادگی و به صورت منظم خودتان را وزن کنید، دقیقا به شما نخواهد گفت که کاهش وزن شما بخاطر چربی سوزی است یا نه. در این مقاله برخی از علائمی که نشان دهنده‌ی این است که در حال سوزاندن چربی هستید را باهم مرور می‌کنیم.

تنگ‌ ترین شلوار جین تان به راحتی به پایتان می‌رود
لباس‌ها یکی از بهترین شاخص‌ها برای کاهش چربی شما هستند. پس اگر شلوار جین‌های قدیمی و تنگتان دوباره به جارختی شما برگشته‌اند و به راحتی از آن‌ها استفاده می‌کنید، به خودتان جایزه بدهید! چرا که شما در مسیر درستی قدم گذاشته‌اید.

سایز بدن شما تغییر کرده است
این بدان معنی است که سایز دور کمر، دور سینه و دور باسنتان کمی کاهش پیدا کرده است. چربی، نسبت به عضله حجم بیشتری اشغال می‌کند، بنابراین وقتی که چربی‌تان می‌سوزد، خودش را به وضوح در سایز اندامتان نشان می‌دهد.

سطح انرژی شما در طول روز کاهش پیدا نمی‌کند
شما خودتان را در طول روز پر انرژی احساس می‌کنید! این اتفاق زمانی می‌افتد که بدن شما در طول روز چربی می‌سوزاند و انرژی‌تان را تأمین می‌کند. اگر بدن شما به مصرف کربوهیدرات برای تأمین انرژی وابسته بوده است، حالا در حال تجربه‌ی نوع چرخه‌ی دیگری از انرژی و خستگی هستید. اگر چنانچه چربی به عنوان منبع سوختتان استفاده شود، انرژی شما در طول روز ثبات بیشتری خواهد داشت.

کاهش منظم و مداوم وزن خود را شاهد هستید
کاهش منظم و مداوم وزن شما، بدین معنی است که بالاخره بدن شما در حال چربی سوزی است! در مراحل اولیه‌ی ورود به فرایند چربی سوزی، کاهش وزنتان بر روی ترازو آنقدر قابل اطمینان نیست که بگوییم چربی سوزی رخ داده است یا نه. از دست دادن وزن اولیه حتی ممکن است به خاطر از دست دادن آب بدن باشد. اما کاهش وزن ثابت و مداوم به این واقعیت اشاره می‌کند که شما در حال چربی سوزی هستید.

درباره‌ی خودتان احساس خوبی دارید
با کاهش چربی، بدن تان ذاتاً احساس خوبی به دست خواهد آورد! تصویر شخصی مثبت، و اعتماد به نفس تان افزایش پیدا خواهد کرد و تمام هورمون‌هایی که باعث بوجود آمدن احساس خوب می‌شوند توسط بدنتان ترشح خواهند شد. این اتفاق باعث خواهد شد درباره خودتان احساس خوب داشته و در مجموع راضی و خشنود باشید.

این‌ها برخی از علائمی بودند که نشان دهنده‌ی چربی سوزی شما هستند. اما اگر می‌خواهید مطمئن‌ شوید، خواهید توانست آزمایش‌هایی را انجام دهید که قابل اعتماد ترند. متخصص تناسب اندام و پزشک شما می‌توانند شما را درباره‌ی این آزمایش‌ها راهنمایی کنند تا از جزئیات بیشتری درباره‌ی کاهش چربی بدنتان مطلع شوید.

گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
منبع: fitnessmagazin.ir
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها