سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - 03 November 2016
مصطفی هاشمی‎طبا در گفت‌وگو با آیت ماندگار:
مصطفی هاشمی‎طبا
سید مصطفی هاشمی طبا یکی از افراد نام‌آشنا در حوزه سیاست و ورزش است. او هشت سال سابقه ریاست سازمان تربیت‌بدنی و هشت سال ریاست کمیته ملی المپیک را در کارنامه خود دارد. پس از پایان مسابقات المپیک ریو فرصت را مغتنم شمردیم و در همین راستا به گفت‌وگو با این مرد پرسابقه ورزشی پرداختیم.

عملکرد کاروان ایران را در مسابقات المپیک ریو چطور ارزیابی می‌کنید؟
بعضی فدراسیون‌ها موفق و برخی ناموفق ظاهر شدند. به‌طور مثال شمشیربازی، تیراندازی، وزنه‌برداری و تا حدی کشتی موفق عمل کردند و از طرف دیگر بوکس که تنها توانست یک نماینده را روانه مسابقات کند و همین‌طور تکواندو و دوومیدانی را می‌توان به‌عنوان فدراسیون‌های ناموفق نام برد. به‌طورکلی نظر من بر این است که کاروان ایران بر اساس داشته‌های خود خوب و قابل‌قبول عمل کرد.

با اینکه مدال‌های خوش‌رنگی به ارمغان آمد ولی برخی عملکرد کاروان اعزامی را موردانتقاد قرار می‌دهند. نظر شما در این رابطه چیست؟
ریشه این انتقادات در نتیجه نگرفتن برخی نخبگان ما در این مسابقات داشت. وقتی موفقیت نخبگان ورزشی ما تداوم نداشته باشد انتقادات شروع می‌شود. جز المپیک لندن که آن‌هم سه مدال طلا در کشتی فرنگی به دست آمد در دیگر المپیک‌ها عملکرد خاص و متفاوتی نداشتیم و این نتایج به نسبت خوب بود. هرچند ما اگر ایده آل جلو می‌رفتیم تا شش مدال طلا را هم می‌توانستیم بگیریم ولی باید قبول کنیم که ظرفیت ورزش ما همین است. در موردانتقاد برخی افراد از نتایج تکواندو و کشتی فرنگی باید بگویم که من هم توقع نتایجی بهتر از این را داشتم. شاید اگر بهداد سلیمی یا حمید سوریان یک مدال طلا برای کاروان کسب می‌کردند بسیاری از این انتقادات جمع می‌شد و عملکرد برخی رشته‌ها پشت رتبه کاروان ایران گم می‌شد.

به نظر شما وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک آن‌طور که بایدوشاید از کلیه رشته‌ها و مخصوصاً رشته‌هایی که شانس مدال داشتند حمایت کرد؟
وقتی رئیس‌جمهور می‌گوید من همه شما را حمایت می‌کنم دیگر جای شک و شبهه باقی نمی‌ماند. ورزش ازنظر بودجه‌ای که به آن تزریق می‌شود وضع خوبی ندارد و همه می‌دانیم که کشور از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیست ولی خیلی هم قبول ندارم که پاداش و یا قول پاداش می‌توانست روند کاروان را به‌طور ویژه تغییر دهد. مثلاً در تکواندو که نتیجه نگرفتیم موضوعاتی گریبان فدراسیون را گرفت که خیلی به مسائل مالی ربط نداشت.

برخی معتقدند وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک باهم سازگار نبودند. شما این موضوع را تأیید می‌فرمایید؟
من زاویه‌ای را بین وزیر و آقای کیومرث هاشمی ندیدم و معتقدم آقای هاشمی از سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان تبعیت کرده است.

بارأی موافق ۱۸۲ نماینده مجلس، کمیته پارالمپیک از کمیته المپیک جدا شد. با تصویب این طرح موافق هستید؟
بله این دو کمیته از یکدیگر جداست و تا حالا هم که جدا نشده بود به خاطر آن بود که طرحی تصویب نشده بود؛ اما در رابطه بااینکه این استقلال باعث بهتر نتیجه گرفتن این دو کمیته می‌شود باید گفت خیلی معلوم نیست اثر خود را روی نتایج بگذارد.

عملکرد وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک را چطور ارزیابی می‌کنید؟
رئیس کمیته ملی المپیک تقریباً به وظایف خود عمل کرده ولی وزیر ورزش و جوانان خیلی به وظایف خود نپرداخته است.

شماره 19 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار