سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - 12 June 2020
احمدعلیرضابیگی:
تا چند روز دیگر ترکیب کمیسیون‌های مجلس یازدهم مشخص خواهد شد. به‌نظر می‌رسد برخی کمیسیون‌ها مثل امنیت ملی و سیاست خارجی به‌خاطر شرایط خاص کشور و کمیسیون‌هایی با رسالت‌های اقتصادی، متقاضی بیشتری نسبت به دیگر کمیسیون‌ها دارند.


آیت ماندگار- محمد آیتی: تا چند روز دیگر ترکیب کمیسیون‌های مجلس یازدهم مشخص خواهد شد. به‌نظر می‌رسد برخی کمیسیون‌ها مثل امنیت ملی و سیاست خارجی به‌خاطر شرایط خاص کشور و کمیسیون‌هایی با رسالت‌های اقتصادی، متقاضی بیشتری نسبت به دیگر کمیسیون‌ها دارند.

حال باید به انتظار نشست و دید آیا تقسیم نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف رنگ و بوی رانتی به خود خواهد گرفت تا براساس عدالت خواهد بود؟

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در این رابطه گفت: در دوره پیش مجلس، آیین‌نامه داخلی در این مورد تغییراتی داشت و قرار شد افراد نتوانند بدون پشتوانه وارد هر کمیسیونی شوند.

وی افزود: در آیین‌نامه داخلی مجلس شرایطی ایجاد شد که نمایندگان براساس سابقه کار، تحصیلات و... و براساس امتیازاتی که کسب کردند در کمیسیون‌ها حضور پیدا کنند. حال برخی کمیسیون‌ها متقاضیان بیشتری دارد که می‌باید این شاخصه‌ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: آیین‌نامه داخلی مجلس در رابطه با حضور افراد در کمیسیون‌ها صراحت دارد و این روند به عدالت بسیار نزدیک است. از این‌رو بعید می‌دانم با توجه به این قوانین و مقررات، برخی همکاران پشت در بسته بنشینند و در بزنند.

علیرضابیگی در پاسخ به اینکه چقدر امکان دارد رییس مجلس و تیم‌شان در توزیع افراد در کمیسیون‌ها و تشکیل هیات‌رییسه‌ها نقش سیاسی ایفا کنند؟ گفت: هرچند فضا رقابتی است، اما همه نمایندگان زیر ذره‌بین هستند و اگر فردی بخواهد برخلاف قواعد رفتار و سلایق شخصی و جناحی خود را بروز دهد شک نکنید که ما در این رابطه به مردم گزارش خواهیم داد.

وی در پایان گفت: هیات‌رییسه مجلس ترکیبی از سلایق مختلف اصولگرایی است و من هیات‌رییسه را یک‌دست به این معنی که گروه خاصی از اصولگرایان آن را هدایت کنند، نمی‌بینم. از طرفی اگر افرادی به‌واسطه سمت‌هایی که در مجلس گرفتند بخواهند در ترکیب کمیسیون‌ها دخالت و یا در رای کاندیداهای هیات‌رییسه‌های کمیسیون‌ها نفوذ پیدا کنند مطمئن باشند در صورت نامزدن‌شدن برای کرسی‌های هیات‌رییسه در سال‌های آتی با اقبال ما مواجه نخواهند شد و بهتر است همه بگذارند اعضای کمیسیون‌ها و هیات‌رییسه‌های آن به‌صورت طبیعی و براساس قانون و عدالت شکل بگیرند.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها