سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - 12 June 2020
سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی:
اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌ سرویس‌های تهران گفت: صنف دارندگان رستوران جز اولین مشاغلی بود که بسته شد و جز آخرین مشاغلی هستند که اجازه بازگشایی گرفتند اگرچه هنوز تعدادی از همکاران، محل کار را باز نکرده و منتظر ریشه‌کن‌ شدن کرونا هستند.


آیت ماندگار- اکرم جدیدی‌ممتاز: ویروس عجیب و غریب و ناشناخته کرونا همچنان مهمان بشریت است و ضرر‌های حاصل از آن به خصوص در حوزه اقتصادی به‌قدری گسترده است که هرچه درباره آن صحبت کنیم باز هم کم است.

در این میان اصناف بسیاری از شیوع کرونا متضرر شده‌اند، برخی‌ها کم و برخی‌ها زیاد؛ ولی در این میان یکی از اصنافی که بیشترین آسیب را متحمل شد صنف رستوران داران بودند که به تازگی و پس از ماه رمضان اجازه فعالیت گرفتند و با اینکه چند هفته ای از بازگشایی آنها گذشته است اما همچنان کم مشتری هستند و چرخ‌شان نمی‌چرخد و با مشکلات متعددی از جمله اجاره بها و پرسنل و ... مواجهند.

در همین زمینه سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی، رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس‌های تهران درباره آخرین وضعیت این صنف پس از شیوع بیماری کرونا گفت: تاثیر و ضرر ویروس کرونا بر صنف ما بیش از صنف‌های دیگر بود، زیرا وقتی این ویروس وارد ایران شد بسیاری از مشاغل به حالت نیمه‌تعطیل درآمدند، اما رستوران‌ها کاملاً تعطیل شدند و تا لحظه آخر از شبکه‌های صدا و سیما اعلام می‌شد که رستوران‌ها جز مشاغل پرخطر در اپیدمی کرونا هستند.

وی افزود: صنف ما جز اولین مشاغلی بود که بسته شد و جز آخرین مشاغلی هستند که اجازه بازگشایی گرفتند اگرچه هنوز تعدادی از همکاران، محل کار را باز نکرده و منتظر ریشه‌کن‌شدن کرونا هستند.

میرابراهیمی با اشاره به ابعاد مختلف ضرر‌های سنگین به صنف رستوران‌داران اظهار داشت: کرونا برای این صنف ضرر‌های بسیاری را به همراه آورد، از جمله خراب‌ شدن مواد غذایی، بسته بودن کسب و کار آن در هم در آستانه عید و همچنین تعطیلات نوروز که زمان اوج کار است و... حال می‌توان گفت که ضرر کرونا به صنف رستوران‌ها بالغ بر ۷۰ درصد بوده است که حقیقتاً ضربه مهلکی به فعالان این بخش بود.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی چه تورمی در سال ۹۹ را در صنف خود دارید؟ گفت: در سال جدید با توجه به اینکه هنوز فعالیت رستوران‌ها حتی با رعایت کامل پروتکل‌هایی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده به حالت عادی برنگشته است نمی‌توان تخمینی و نرخی را برای میزان تورم در این صنف بیان کرد، اما بعد از بازگشایی کامل اصناف این تورم دقیق‌تر خود را نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران تصریح کرد: همکارانی که شروع به‌کار کرده‌اند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و این در حالی است که خود مشتری‌ها هم، امور بهداشتی را رعایت می‌کنند.

میرابراهیمی یادآور شد: اگر کرونا همچنان وجود داشته باشد دچار مشکلاتی جدی در این صنف می‌شویم چراکه مواد غذایی سهم موثری در سلامتی مردم دارد. از این‌رو از دولت توقع داریم با اتخاذ تدابیر حمایتی به رستوران‌‌ کمک کند تا قسمتی از خسارات این ایام جبران شود، هرچند که تاکنون نه تنها حمایتی انجام نشده است، بلکه دارایی نیز ما را در فشار قرار داده تا به مطالبات خود در حالی برسد که عملاً در چندماه اخیر دخل و درآمدی وجود نداشته است.

منبع: اقتصاد24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها