سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 14 June 2020
نایب رییس اول صنف اتحادیه آرایشگران مردانه تهران گفت: دستگاه کروناسنج به آرایشگاه‌ها کمک می‌کند تا اگر فردی کرونا داشت شناسایی و با برنامه‌ریزی زمانی بعضی از روز‌ها یا بعضی از زمان‌ها را به این افراد اختصاص داد تا هم مردم خدمات دریافت کنند و هم صاحبان مشاغل درآمد داشته باشند.


آیت ماندگار- اکرم جدیدی‌ممتاز: در ماه‌های پایانی سال ۹۸ با ظهور ویروس کرونا بسیاری از مشاغل و کسب و کار‌ها برای جلوگیری از شیوع پاندومی به حالت تعطیل درآمدند، یعنی درست در زمانی که کسب و کار‌ها باید به ثمره یکسال خود دست پیدا می‌کرد این اتفاق غیرمترقبه به‌وقوع پیوست.

اکنون حتی با پشت سر گذاشتن اوج این بیماری همه‌گیر کم نیستند مشاغلی که هنوز اجازه فعالیت را دریافت نکرده‌اند و منتظر عادی‌شدن شرایط پساکرونایی هستند. اگرچه دولت تلاش کرد حمایت‌هایی را ولو کوچک برای سرپا نگهداشتن مشاغل تعطیل شده انجام دهد، اما باید دید در صورت ادامه بحران در موج‌های دوم و سوم تکلیف این اصناف چه خواهد بود؟

صنف آرایشگران از جمله اصنافی بودند که به تازگی مجوز فعالیت گرفته‌اند و در اوج فعالیت‌شان که همان عید نوروز است تعطیل بودند و همچون بسیاری از مشاغل متضرر شدند.

محمد افتخاری‌فرد، نایب رییس اول صنف اتحادیه آرایشگران مردانه تهران در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ در مورد آخرین وضعیت آرایشگاه‌های مردانه گفت: متاسفانه در شرایط کرونا اوضاع اقتصادی بسیاری از اصناف خیلی بدتر از قبل شده است. با توجه به تداوم کرونا دولت‌مردان باید تدابیر اساسی در نظر می‌گرفتند که متاسفانه این کار صورت نگرفته است.

وی افزود: از یک طرف، وزارت کار می‌گوید صنف آرایشگران جز مشاغل سخت است، اما زمانی که چنین اتفاقاتی در کشور رخ می‌دهد اعلام می‌کنند که آرایشگری جز مشاغل نابسامان محسوب می‌شود، یعنی نگاه به اصناف و مشاغل کارشناسی نشده است. محل کسب و کار مشاغل نمی‌تواند برای مدت طولانی بسته بماند چراکه باید هزینه‌های زندگی تامین شود، پس باید به این مشاغل نیز مانند بیمارستان‌ها تجهیزات داده شود تا بتوانند به کارشان ادامه دهند. به‌عنوان مثال اختصاص دستگاه کروناسنج به آرایشگاه‌ها کمک می‌کند تا اگر فردی کرونا داشت شناسایی و با برنامه‌ریزی زمانی بعضی از روز‌ها یا بعضی از زمان‌ها را به این افراد اختصاص داد تا هم مردم خدمات دریافت کنند و هم صاحبان مشاغل درآمد داشته باشند.

افتخاری‌فرد تصریح کرد: بیشتر از مردم، خود آرایشگران نگران هستند که واحد صنفی آن‌ها به خطر نیافتد، اما تا این فاصله‌گذاری در بین مردم و شروع تمام و کمال مشاغل با رعایت نکات بهداشتی جا بیافتد برخی دچار ضرر‌های مالی شدید می‌شوند.

نایب رییس اول صنف اتحادیه آرایشگران مردانه تهران اظهار داشت: درصد زیادی از مردم در زمان کرونا دچار ضرر اقتصادی شدند. بخشی از این خسارات بستن مشاغل و کار نکردن بود و بخش دیگر آن، بدهکاری مستاجرین به مالک‌ها.

وی در پایان با اشاره به زمینه‌های قبلی کسب و کار در سال‌های اخیر گفت: آینده اصناف چه با وجود کرونا و چه بدون آن روشن نیست، زیرا اگرچه قانون وجود دارد، اما مدیریت و نظارت لازم در این بین دیده نمی‌شود.


منبع: اقتصاد24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها