سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - 19 June 2020
سیدنظام‌الدین موسوی:
نماینده تهران در مجلس درباره اینکه آیا مجلس یازدهم برای ملغی‌کردن طرح بنزینی دولت و سهمیه بندی بنزین برنامه دارد؟ گفت: ما به طرحی که دولت در آبان‌ماه سال گذشته برای بنزین اعمال کرد، انتقاد داریم و یکی از برنامه‌های ما این است که طرح‌های جایگزین را بررسی کنیم و در نهایت تصمیمی بگیریم که به نفع مردم باشد.


آیت ماندگار- محمد آیتی: اکثر منتخبین مجلس یازدهم با شعار‌های اقتصادی به بهارستان راه یافتند و از این‌رو انتظار جامعه این است که پس از گذشت چند سال سخت اقتصادی، این نمایندگان بتوانند به حرف‌هایی که در ایام تبلیغات زدند جامه عمل بپوشانند.

مهمترین پرسش این است که مجلس یازدهم می‌خواهد چه مسیر متفاوتی را دنبال کند تا اوضاع و احوال اقتصادی کشور از گرفتاری‌های سال‌های اخیر که تاثیر منفی بر معیشت مردم داشته است رهایی پیدا کند؟

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده تهران در این رابطه به اقتصاد۲۴ گفت: ما اصولگرایان و اکثریت مجلس یازدهم پیش از شروع مجلس جلساتی را برگزار کردیم و مشکلات مملکت به خصوص معضلات اقتصادی را مورد بررسی قرار دادیم. در این راستا افرادی از لیست که تحصیلات و سوابق اقتصادی داشتند، طرح‌ها و نظراتی داشتند که ان‌شاالله با شروع کار کمیسیون‌ها بیشتر به این موضوعات خواهیم پرداخت.

وی افزود: در حال حاضر مسائل اقتصادی و فرهنگی از اولویت‌های اصلی کشور است، اما به‌خاطر اینکه معیشت مردم در این سال‌ها آسیب جدی دیده است باید بیشتر هم و غم خود را روی حل مسائل اقتصادی بگذاریم.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم برای کمک به اقتصاد کشور می‌باید یکسری اقدامات فوری و در ادامه یکسری اقدامات بلندمدت را در دستور کار خود قرار دهد. به‌طور مثال حوزه خودرو و مسکن با آشفتگی روبروست و ضرورت دارد که این مسائل، ویژه دیده شود، یعنی ما مشکلات این دو حوزه را جزو اقدامات فوری خود دیده‌ایم و از این‌رو در حال ورود به حوزه خودرو هستیم. التهابات بازار هم جزو آن دسته موضوعاتی است که باید برای آن فکری اساسی کرد و به‌واسطه همین، آقای نوبخت و همتی به مجلس آمدند تا به نمایندگان توضیحاتی را ارائه دهند.

موسوی اظهار داشت: من هم به مانند بسیاری دیگر از همکارانم در مجلس معتقدم کشور با کمبود قانون روبرو نیست و موضوعی که رسالت مجلس است و مغفول واقع مانده، نظارت به‌موقع و دقیق است. اگر دولت به‌درستی به قوانین عمل کند و مجلس هم نظارت بدون مسامحه‌ای داشته باشد، بسیاری از مشکلات به‌سادگی حل خواهد شد و انتقاد من به مجلس دهم این بود که چرا به‌جای نظارت، بیشتر دولت را همراهی کرد.

وی یادآور شد: وقتی ما می‌گوییم موضوعی فوری است، یعنی باید در سه، چهار ماه آن مشکل را تعیین تکلیف کرد، زیرا مردم انتظار کار و نتیجه دارند.

موسوی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا مجلس یازدهم برای ملغی‌کردن طرح بنزینی دولت و سهمیه بندی بنزین برنامه دارد؟ گفت: ما به طرحی که دولت در آبان‌ماه سال گذشته برای بنزین اعمال کرد، انتقاد داریم و یکی از برنامه‌های ما این است که طرح‌های جایگزین را بررسی کنیم و در نهایت تصمیمی بگیریم که به نفع مردم باشد.

منبع: اقتصاد24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها