سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۹ - 27 June 2020
ستاری:
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید تکیه منابع مالی خود را بر فروش محصولات دانش‌بنیان و ارتباط با صنعت قرار دهند، گفت: دانشگاه‌های بزرگ دنیا تنها ۱۵ تا ۱۶ درصد از منابع خود را از طریق شهریه‌ها دریافت می‌کنند.

آیت ماندگار- دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاح فاز یک ایستگاه نوآوری شریف ایجاد همدلی را از بزرگترین دستاوردهای معاونت علمی دانست و افزود: در مدت هفت سال گذشته دولت، مجلس، شهرداری‌ها و دانشگاه‌های کشور یک حرف را می‌زنند و این بر خلاف اتفاقاتی بود که در روزهای اول شاهد آن بودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه می‌خواهند که اقتصاد دانش‌بنیان در کشور شکل بگیرد؛ این همدلی از هر قانونی بالاتر است.

ستاری با اشاره به ایجاد اکوسیستم نوآوری در اطراف دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، تربیت مدرس، تهران و دانشگاه بوشهر خاطرنشان کرد: در این مدل دانشگاه‌ها نباید اعتبارات خود را تنها از دولت طلب کنند. چرا که منابع دولت کافی نیست و دانشگاه‌ها برای اثرگذاری بیشتر باید علاوه بر همکاری با بخش خصوصی نیازهای خود را از طریق فروش محصولات فناورانه و همکاری با بخش صنعت تامین کند.

معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های دنیا تنها ۱۵ تا ۱۶ درصد اعتبارات خود را از شهریه‌ها کسب می‌کنند، خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های اثرگذار از طریق فروش محصولات خود کسب درآمد می‌کنند و این موضوع را بارها اعلام کرده‌اند که اگر دانشگاهی نتواند کوچه پشتی خود را اصلاح کند، چگونه می‌تواند صنعت را اصلاح کند.

ستاری با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم باید قادر باشند تا تحولات زیادی را در اطراف خود ایجاد کنند، اظهار کرد: با چنین رویه‌هایی است که موجب تاسیس مراکز نوآوری خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد پارک‌ها و مراکز نوآوری در کشور گفت: پارک دانشگاه شریف از جمله نوپاترین پارک‌های کشور است؛ ولی در مدت سه سال فعالیت خود ۵۰۰ شرکت در آن مستقر شدند و ۲۵۰ هکتار طرح توسعه‌ای دارد.معاون علمی رئیس جمهور ارائه ایده‌های جدید را موجب تحول در جامعه دانست.

 منبع: ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها