سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 28 June 2020
مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی از فروش نزدیک به یک میلیاردی سینما از روز بازگشایی تا دیشب خبر داد و افزود: فیلم شنای پروانه با فروش بیش از ۶۰۰ میلیونی پیش‌تاز است.

آیت ماندگار- مسعود نجفی درباره فروش فیلم های در حال اکران بعد از بازگشایی سینماها و رونمایی از سایت سمفا اظهار داشت:‌ رونمایی از سمفا اقدامی جدید است و با توجه به همین تازگی  طبیعتا مشکلات و خطاهایی وجود دارد که به تدریج مرتفع می‌شود. در یک هفته‌ای که این سامانه راه افتاده، گزارش‌هایی در مورد مشکلات ارائه و رفع شده است.

وی افزود: نهایتا تا روز سه‌شنبه بخش گزارش‌دهی و آماردهی که بسیار هم مفصل است، فعال خواهد شد. این سیستم گزارش‌دهی که در سمفا تا روز سه‌شنبه فعال خواهد شد، بسیار کامل‌تر و متنوع‌تر از سایت‌های قبلی است. به تفکیک فروشنده، گیشه، تخفیفات، سالن خرید و ... اطلاعات به صورت آنلاین قابل دریافت است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی ادامه داد: در حال حاضر ۴ درگاه بلیت‌فروشی فعال است و تا یکی دو روز آینده به ۵ درگاه خواهد رسید که طبیعتا رقابتی بین درگاه‌ها را به وجود خواهد آورد که مشتری را برای فروش بلیت جذب می‌کنند. این رقابت باعث می‌شود که امتیازاتی داشته باشند تا مخاطب ترغیب شود به سمتشان برود. در نهایت این رقابت به سود مشتری خواهد بود.

نجفی با اشاره به آمار فروش فیلم‌ها پس از بازگشایی سینماها گفت: براساس گزارشی که تا پایان روز شنبه گرفتم، از یک تیرماه که سینماها با فیلم‌هایی که اکرانشان در اسفند متوقف شده بود، باز شد و از چهارشنبه که دو فیلم جدید به اکران اضافه شد، یعنی از روز یک‌شنبه تا شنبه، فروش فیلم‌ها به یک میلیارد تومان رسید. به صورت دقیق، فروش فیلم‌ها ۹۳۳ میلیون تومان است و تعداد مخاطبان به ۴۸ هزار و ۷۸۶ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی افزود: فیلم شنای پروانه ۶۳۱ میلیون فروخت و تعداد مخاطب آن ۳۲ هزار و ۳۴۷ نفر است. فیلم خوب بد جلف ۲، ارتش سری ۲۶۳ میلیون تومان فروخته و تعداد مخاطب آن ۱۳ هزار و ۶۶۱ نفر است. فروش سایر فیلم‌هایی که اکران‌شان در سینماها ادامه دارد مانند جهان با من برقص، یلدا، عطر داغ، یادم تورا فراموش، ۴۷، سراسر شب و مستندهای هنر و تجربه به ۴۰ میلیون تومان رسیده است و تعداد مخاطبان آن ۲ هزار و ۷۷۸ نفر است. این در حالی است که در سه روز اول بازگشایی سینماها، بلیت بیشتر به صورت نیم‌بها عرضه می‌شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا فیلم جدیدی برای اکران اضافه خواهد شد یا خیر، گفت: فعلا با همین فیلم‌ها اکران ادامه خواهد یافت. در کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما امتیازاتی به ویژه برای فیلم‌های جدید درنظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به درنظرگرفته نشدن کف فروش تا سه هفته اشاره کرد.

 
 منبع:  روابط عمومی سازمان سینمایی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار