سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۵ - 26 December 2016
شورش عزیزی / روزنامه‌نگار
انسان خود را اشرف مخلوقات می‌دانند و بر این باور است که از تمام موجودات دنیا، برتری دارد اما در عمل این‌گونه نیست. انسان برحسب زندگی در عصر رسانه و در لابه‌لای امور ماشینی به جنگ با محیط‌زیست رفته و دیگر درخت، گل و... به کنار حتی کوه و... را تخریب می‌کنند تا که بتوانند زمینی برای ساخت‌وساز بیابند.

در دولت مهرورزی و عدالت محوری دکتر محمود احمدی‌نژاد، با ارائه طرحی به نام مسکن مهر و در راستای صاحب‌خانه نمودن همه ایرانی‌ها با انواع ماشین‌های مکانیکی به دل کوه و کمر افتادند و این‌گونه زمین را در اختیار جویندگان مسکن گذاشتند.

مسکن مهر یا به زبانی ساده‌تر، عذاب طبیعت این‌گونه کلید خورد و مسئولین امر چنان بر طبل این پیروزی می‌کوبیدند که گویی شاهکار خلقت را به ثبت رسانده و بدون شک شاهکاری را با نام خود ثبت کردند که در آینده بیشتر نمایان می‌گردد. آری کابینه مخرب طبیعت به این طرح اکتفا نکرد و در راستای خودکفایی اقدام به تولید بنزین ملی نمود و این شاهکار صنعتی کار را به‌جایی رسانید که اکثر شهرهایی که از صنعت و صنعتی شدن سال‌ها فاصله‌ دارند، آلودگی هوا را لمس کنند.

رییس‌جمهور به‌عنوان سکان‌دار دولت باید بداند که با اجرای یک فکر به آیندگان چه زیانی وارد می‌گردد. اما به کارنامه محیط‌زیست دو دولت اسبق اگر بنگریم بدون شک نمره منفی می‌گیرند و الآن هم که شاهکار خلق (مسکن مهر) تازه دارد شکوفا می‌گردد و نمایان می‌شود. چندین هزار متر کوه و جنگل را تخریب کرده‌اند به گوشه‌ای از انزوا رفته‌اند و حقوق مفتی را دریافت می‌کنند و کسی نیست بگوید بالای چشم شما ابرو است.

متأسفانه به دلیل ضعف قانون و... در کشور ما هیچ نهادی برای پیگیری کارهای نامناسب مدیران وجود ندارد و این‌گونه است که محیط‌زیست دیار ما در خود تغییر است و این تغییر همیشه به سمت تخریب بوده و هیچ‌گاه به سمت رشد نبوده است.

به‌عنوان‌مثال حضور درخت کاج در اکوسیستم طبیعی کشور ایران اشتباهی بود که مدیران به دلیل داشتن درخت همیشه سرسبز انجام دادند به این معنی که درخت کاج به خاطر شیره‌ای که تولید می‌کند موجب تخریب خاکی که ریشه در آن دارد می‌شود و دیگر هیچ نوع گل و گیاهی در آن رشد نمی‌کنند.

پس باکمال افتخار دست در دست هم داده و با انتخاب مدیرانی از جنس مهرورزی و عدالت محوری به سمت تخریب طبیعت گام برداریم و دیگر خودمان که هیچ، آیندگان را هم به سمت فنا ببریم!

شماره 25 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها