سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۵ - 06 January 2017
شورش عزیزی / روزنامه‌نگار
صبح است؛ کارمندان نامه‌ای امضاء کنید کوچه‌باغ‌های اداره منتظر حضور سبزتان است و ارباب‌رجوع همیشه مطیع هم هرروز برحسب وظیفه در پیشخوان اداره حضور خواهند یافت.
در فلسفه استخدامی کارمندان دولت به آن‌ها می‌آموزند که خدمت‌رسانی به ارباب‌رجوع از اصول اولیه هر امری است و شما بر اساس انجام امور مربوطه که همان کار مردم است حقوق دریافت می‌کنید اما بعد از گذشتن از سد استخدام، تنها چیزی که معنی پیدا نمی‌کند و اصلاً به چشم دیده نمی‌شود همان تکریم ارباب‌رجوع است.
وقت‌گذرانی به سبک مرخصی ساعتی، پیگیری کارهای اختصاصی و... که هیچ‌کدام مربوط به کار مردم نیست پیش نمی‌رود برای هر مرحله مراجعه به این اداره بهتر است مسلح به کپی شناسنامه، کارت ملی، عکس و... باشید و چند روز بعد علاوه بر درخواست دوباره این موارد تازه یادشان می‌افتد که برای تکمیل پرونده به موارد دیگری هم نیازمند هستند.
سیکل اداری در اداره مذکور به نحوی است که برای صدور یک حکم علیه یک کارفرما، سال‌های نوری زمان طول می‌کشد و زیبایی امر آنجا نمایان می‌گردد که ابلاغ حکم صادر به‌گونه‌ای است که مأمور ابلاغ در پشت میز می‌نشیند و با این خیال که کارفرما می‌آید و با اوج ادب حکم صادره علیه خودش را تحویل می‌گیرد و با احترام تمام اقدام به پرداخت می‌کند.
هرچند سرفصل شروع به کار این بیمه؛ خدمت‌رسانی به مردم است اما در شعبه دوم این بیمه خبری از خدمت‌رسانی به کارگران نیست و مسئولان و کارمندان مربوطه در قالب حفظ حقوق کارفرمایان مشغول خدمت‌رسانی هستند.
از وقت بسمه الله گفتن تا وقت صدور یک رأی در این شعبه باید هزاران مرحله را طی نمود و زیبایی امر وقتی نمایان می‌شود که مسئول وقت پرونده هنگام مراجعه به ایشان می‌فرمایند کجا هستید؟ چندین بار تماس گرفتم در دسترس نبودید اما این بزرگوار نمی‌دانند که شبکه ارتباطاتی همراه اول بر اساس منافع شخصی خود برای مشترکین یک گزینه فعال دارد دال بر اعلام تماس‌های ازدست‌رفته و این‌گونه این خدمت‌رسانی همراه اول را می‌توان دروغ‌سنجی برای برخی از بزرگواران دانست.
باری به هر جهت، روال انجام کار در این شعبه از بیمه که همیشه در تبلیغات و... می‌گویند بیمه چتری برای آینده؛ باور بفرمائید که بیمه عذابی است اداری که بر سر ارباب‌رجوع نازل‌شده و گوئی هیچ‌گاه میل اتمام ندارد.
باری به هر جهت به این فعالین عرصه خدمت‌رسانی خسته نباشید باید گفت؛ دلاوران اجرتان با ذات حق، شما پیرو دینی هستید که رسولش بر دستان پینه‌بسته کارگری بوسه زد و شما فراموش کرده‌اید و امور دنیایی را چسبیده‌اید و از عدل الهی فکر می‌کنید گریزی هست که بدون شک نیست پس قضاوت این امور با دات حق و دست در دست بازهم به‌وقت کشی و عقب انداختن کار مراجعه‌کنندگان مشغول باشید.

شماره 26 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها