سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 27 July 2020
در دوره ریاست مجدآرا در فدراسیون ورزش‌های همگانی آمار‌هایی از تعداد افرادی که در ایران به ورزش همگانی می‌پردازند منتشر شد.

آیت ماندگار-  ورزش همگانی در ایران با چالش‌های مختلفی روبه رو بوده است. زمانی بود که همایش‌های پیاده روی برگزاری می‌شد و مردم بسیاری در این همایش شرکت می‌کردند، هر چند هدف اکثر آنها برنده شدن در قرعه‌کشی جوایزی بود که در پایان همایش برگزار می‌شد.

در دوره ریاست مجدآرا در فدراسیون ورزش‌ همگانی آمار‌هایی از تعداد افرادی که در ایران به ورزش همگانی می‌پردازند منتشر شد که برخی اعتقاد داشتند این آمار چندان با وقعیت‌ها همخوانی ندارد.

چندی پیش انتخابات فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار شد و افشین ملایی که مدتی سرپرست این فدراسیون بود و در وزارت ورزش هم مدیریت دفتر توسعه ورزش همگانی را بر عهده داشت به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد. این انتخاب قابل پیش‌بینی بود، چرا که در این چند سال اخیر بیشتر کسانی که در انتخابات فدراسیون‌ها پیروز شدند از کارکنان و مدیران وزارت ورزش بودند.

در حال حاضر صحبت‌هایی در خصوص اینکه جانشین ملایی در دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش چه کسی است مطرح شده است. یک انتخاب صحیح برای مدیریت این دفتر می‌تواند به ورزش همگانی ایران جان تازه‌ای بدهد. در غیر این صورت نباید انتطار داشت ورزش همگانی کشور سروسامانی بگیرد.

متاسفانه طی سال‌های گذشته از افرادی استفاده شده است که سابقه فعالیت در این حوزه را نداشته‌ و سابقه و تجربه مشخصی در حوزه ورزش همگانی نداشته‌اند که این باعث شده که طبق تحقیقات صورت گرفته شاهد مشارکت ۵ درصد مردم کشور در این حوزه باشیم.

با توجه به اهمیت این موضوع و نقش آن در کاهش هزینه‌های درمان و همچنین توسعه ورزش قهرمانی و مدال‌آوری برای ورزش کشور می‌طلبد مسئولان ارشد ورزش کشور نگاه خود را در این حوزه تغییر دهند و این حوزه را جایگاهی برای جا مانده‌های ورزش قرار ندهند.

منبع: میزان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار