سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 27 July 2020
سازمان سنجش به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در کنکور کارشناسی ارشد تمهیدات بهداشتی را برای داوطلبان در نظر گرفته است.

 آیت ماندگار- با توجه به شیوع ویروس کرونا زمان برگزاری کنکورهای سراسری وزارت علوم و بهداشت چندین بار به تعویق افتاد. علت اصلی این تعویق اهمیت حفظ سلامت داوطلبان بوده است.

بر اساس آخرین تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا کنکور کارشناسی ارشد در نوبت صبح روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه (۱۶، ۱۷، ۱۸ مرداد) برگزار می شود.

کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از روز دوشنبه، ۱۳ مرداد بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

سازمان سنجش اعلام کرده است که داوطلبان زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور پیدا کنند. حوزه های امتحانی  آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلبان است. این سازمان تاکید کرده است برای پیشگیری از تجمع، داوطلبان حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند.

داوطلبان از تردد بی مورد در محل آزمون جدا خودداری کنند، هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند، ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

سازمان سنجش داوطلبان را از به همراه آوردن وسایل اضافی منع و اعلام کرده است: حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور هستند. به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد. داوطلبان در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور خودداری کنند.

این سازمان همچنین به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توصیه کرده است که برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنند. از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون خودداری کنند، هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنند، در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنند،در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند، در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند.

سازمان سنجش همچنین نکات اجرایی و بهداشتی لازم را در جلسه آزمون از بلندگو پخش می کنند، رد و بدل کردن وسایلی از جمله  مداد، تراش و پاک کن تخلف است،  پاک کردن و ضدعفونی کردن دست بعد از درج اثر انگشت در پاسخنامه با پدالکلی حتما باید انجام شود که توسط حوزه امتحانی به داوطلب تحویل می‌شود، داوطلبان از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می‌شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب‌ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری کنند.

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا
به منظور ارائه خدمات به آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است.

بر این اساس داوطلبانی که علائم بیماری آن‌ها از تاریخ ۲ مرداد بصورت قطعی تایید شده، لازم است از روز جمعه ۹۹/۰۵/۱۰ لغایت شنبه ۹۹/۰۵/۱۱ با مراجعه به درگاه اینترنتی این سازمان (بخش آزمون کارشناسی ارشد) فرم خوداظهاری را تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند.

داوطلبان مبتلا به کرونا براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر داوطلبان جدا شده و آزمون آن‌ها در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده صرفا در شهر‌های محل آزمون به همراه سایر داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

منبع: میزان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار