سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 27 July 2020
آرامستان‌ها در استان تهران و در هفته آخر تیر ماه، بیشترین رعایت کننده پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت در راستای مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شوند.

آیت ماندگار- در هفته آخر تیر ماه و بر اساس بررسی‌های انجام شده از طرف حوزه بهداشت محیط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رستوران‌ها پس از آرامستان‌ها در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رتبه دوم قرار دارند.

پایانه‌های مسافربری درون شهری، پایانه‌های مسافربری برون شهری، دفاتر پیشخوان، دفاتر پلیس + ۱۰، پاساژها، بانک‌ها، دفاتر خدمات بیمه، اداره‌ها و سازمان‌ها و هتل‌ها و مراکز اقامتی در رتبه‌های بعدی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اماکن عمومی در استان تهران قرار دارند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت پیش از این درباره افزایش بازرسی‌ها از واحدهای صنفی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: از ۲۲ تیر ماه تا سوم مرداد ماه ۱۳۹۹ میزان بازرسی‌ها در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی، صنعتی و کارگاهی در سراسر کشور با همت نیروهای بهداشتی تا ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به پلمب واحدهای صنفی متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند اشاره و اظهار کرد: همچنین از ۲۲ تیر ماه تا ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۹ تعداد هزار و ۷۱۴ مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی پس از دریافت اخطار در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پلمب شدند. در این زمینه ۱۹ هزار و ۹۹۴ بازرسی مشترک نیز با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت گفته بود: در استان تهران نیز در این بازه زمانی، ۲۳۵ مرکز پس از دریافت اخطار، پلمب شده و ۵۶۲ مورد بازرسی با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام شده است.

محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت نیز پیش از این درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفته بود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اختیاری نیست و اجباری است. در نتیجه ناظرهای ما مجبور به شدت عمل بیشتر و در نتیجه تعطیلی اماکنی شدند که پروتکل‌های بهداشت را رعایت نمی‌کنند.  وزارت بهداشت تمایلی به تعطیل کردن حتی یک مورد از کسب و کارها ندارد. همواره گفتیم که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، کسب و کار رونق پیدا خواهد کرد. ارتباط سلامت با اقتصاد کاملا به هم آمیخته است.  هیچ صنفی بدون اخطار و تذکر تعطیل نمی‌شود.

پروتکل‌های بهداشتی پس از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی‌ها و فاصله گذاری هوشمند از طرف وزارت بهداشت برای صنف‌های مختلف تدوین شده است. این پروتکل‌ها از طرف وزارت بهداشت به اصناف ابلاغ شده و رعایت آن اجباری است. در صورت عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های فیزیکی، ابتدا به صنوف یا اماکن متخلف اخطار داده می‌شود و در صورت برطرف نکردن موضوع یا تکرار، واحد مربوطه پلمب می‌شود.

منبع:ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها