سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 06 February 2017
محسن کوهکن / نماینده مجلس
این سؤال را برای همه باید مطرح کرد که چطور می‌شود دنیای غرب فضای مجازی و خدماتش را برای کشورهایی نظیر ایران به‌طور رایگان و یا با کمترین هزینه فراهم کند درحالی‌که بسیاری از این امکانات در همان کشورها پولی است و هزینه‌اش را از کاربران دریافت می‌کنند؟
قطعاً و یقیناً این صنعت و تکنولوژی یعنی اینترنت در جامعه تأثیرگذار است و حاکمیت نسبت به آن نباید بی‌توجه باشد. باید ایمن‌سازی جامعه و آگاه‌سازی مردم در اولویت قرار بگیرد تا از هر سو فضای مجازی کنترل شود. به‌صورت طبیعی شما اگر از قشرهای مختلف جامعه که این گوشی‌های موبایل را در دستشان می‌گیرند سؤال کنید که آیا موافقید مسائل غیراخلاقی و همه موضوعات سیاسی و حتی خشونت‌آمیز باید آزاد و همچنین بی‌حساب‌وکتاب رها شوند من که فکر نمی‌کنم حتی دو درصد جامعه هم پاسخ بدهند باید آزادش بگذارید! در اصل، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید کنترل و هدایت شوند، بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته نیز موافق محدودیت اینترنت هستند.
به یاد دارم در دوره چهارم مجلس مصوبه ممنوعیت آنتن‌های ماهواره‌ای را آوردند، هم‌زمان با بررسی این مسئله یک گروه دوستی نیز از پارلمان چین به کشورمان سفرکرده بودند و در مجلس حضور داشتند، آن‌ها هم بحث‌هایی می‌کردند که ما به‌عنوان نمایندگان کشوری با بیش از یک میلیارد جمعیت به این نتیجه رسیده‌ایم هر چیزی که به داخل مرزهایمان می‌آید به بخش‌هایی از فرهنگ بومی و ملی ما لطمه می زند و معتقد بودند حکومتشان باید هر موضوعی که مرتبط با مسائل سیاسی است را پالایش کند. بااین‌حال همه می‌توانند با پذیرفتن سیر قانونی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از این امکانات استفاده کنند ولی اگر عده‌ای با سوءاستفاده از فضای مجازی دست به ناهنجاری بزنند دستگاه قضایی باید با آنان برخورد قاطع داشته باشد.

شماره 27 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها