سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - 22 August 2020
روستای تل گسر با جمعیت بیش از ۲۵۰ نفر در ۲۰ کیلومتری شهرستان رامهرمز استان خوزستان واقع شده است. در این روستا نه از خانه های میلیاردی لواسان خبری هست و نه کسی در این منطقه ی دور افتاده به فکر عدالت است.

آیت ماندگار- تل گسر دارای تپه های باستانی به قدمت دوران ایلامی است که در سال های اخیر دچار حفاری های غیر مجاز شده است .

این روستا به دلیل تپه های باستانی بدون تعیین حدود جز آثار ثبت شده ملی شده است یعنی حتی خانه های سندی مردم در کاری خلاف قانون و شرع توسط میراث فرهنگی جز آثار، حساب شده است که این مسئله باعث جلوگیری از ساخت و ساز در این روستا و قرار گیری در طرح هادی روستا شده است . درحالی که روستاهای اطراف تل گسر بدلیل طرح هادی روستا دارای بودجه عمرانی و دهیار جهت ساخت پارک و جدول و آسفالت هستند.

جالب است بدانید  تنها دبستان این روستا متعلق به ۶۰ سال گذشته است. در نتیجه یک فرصت گردشگری در این منطقه تبدیل به یک عامل عقب ماندگی شده است و اکنون مخروبه ای بیش از آن باقی نمانده است.

اکنون مردم این روستا در شرایطی نامساعد به سر می برند که از چشم شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی دور نماند و دبیر این شبکه در خوزستان  با بررسی معضلات ، موضوع را به نماینده شهرستان رامهرمز انتقال داد.

پیام امین نیا دبیر شبکه خود جوش ناظران جوان انقلاب اسلامی در استان خوزستان گفت: در ابتدا جهت بررسی علت پخش فاضلاب در روستا که ناشی از عدم جدول کشی مناسب بود به این روستا سرکشی کردیم اما در گپ و گفتی با مردم روستا متوجه ی این خطای سازمان میراث فرهنگی شده و موضوع را به نماینده شهرستان مربوطه گزارش دادیم تا با بازدید از تل گسر ، بیش از 50 خانوار که به دلیل سهل انگاری یک سازمان دولتی اینچنین دچار مشکلات عدیده شده اند، رسیدگی کنند.

وی در ادامه افزود : در این مکان از ویلاهای میلیاردی و صاحب خانه های تیلیاردر خبری نیست و شاید تعداد کم اهالی روستا برای برخی کسانی که به دنبال شو های سیاسی و رسانه ای هستند محلی از اعراب نباشد، اما ما در شبکه ناظران جوان قصد داریم برمدار تحول، عدالت خواهی را با روشی قانون مند از دل مناطقی که  به دست فراموشی سپرده شده اند و مردم آن با سختی بیشتری گذران زندگی میکنند،شروع می کنیم و امید داریم نمایندگان محترم مردم نیز در این راستا که وظیفه اصلی خودشان یعنی خدمت صادقانه به ملت است ما را یاری نمایند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار