سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - 23 August 2020
سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایطی که مردم در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی قرار دارند و برخی در اقصی نقاط کشور محتاج یک وعده غذایی هستند چطور می‌شود به همین راحتی ۱۶۵ میلیارد تومان از پول بیت‌المال را به فردی داد که حتی کارنامه موفقی هم نداشته است.


آیت ماندگار- محمد آیتی: رای فیفا و محکومیت ۱۶۵ میلیارد تومانی فدراسیون فوتبال درباره شکایت مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم فوتبال ایران، آب سردی بر پیکر جامعه‌ای بود که چند سالی معیشتش به‌طور جدی به خطر افتاده است.

پس رفتن از شفر، برانکو، استراماچونی، کالدرون و دیگر خارجی‌های شاغل در فوتبال ایران و شکایت‌های متعدد آن‌ها برای گرفتن پولشان، اولین سوالی که به ذهن‌ها می‌رسد این است که چرا باید به این راحتی و آن هم در شرایطی که تحریم هستیم و قابلیت ارزآوری حداکثری برای کشور وجود ندارد ارز را دو دستی به خارجی‌هایی دهیم که برخی از آن‌ها کمترین خواسته‌ها را هم برآورده نکرده بودند.

علی رضایی سخنگوی فراکسیون ورزش درباره محکومیت فدراسیون فوتبال بابت شکایت ویلموتس گفت: من معتقدم در قرارداد آقای ویلموتس و فدراسیون فوتبال ایران اشتباهات بزرگی صورت گرفت که یکی از عمده‌ترین آن‌ها این بود که الزامات حقوقی در تنظیم قرارداد و سند فیمابین رعایت نشده است.

وی افزود: در چنین قراردادی و حکم سنگینی که فیفا علیه فدراسیون فوتبال ایران صادر کرده است نمی‌توان فقط فدراسیون فوتبال را مقصر دانست، بلکه حتماً وزارت ورزش هم در این اتفاق ناخوشایند شریک است. همه می‌دانیم که درآمد فدراسیون فوتبال محدود است و تزریق مالی وزارت ورزش است که آن‌ها را سرپا نگه می‌دارد. حال شایسته این است که همه این مدیران در محضر مردم پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در شرایطی که مردم در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی قرار دارند و برخی در اقصی نقاط کشور محتاج یک وعده غذایی هستند چطور می‌شود به همین راحتی ۱۶۵ میلیارد تومان از پول بیت‌المال را به فردی داد که حتی کارنامه موفقی هم نداشته است.

رضایی یادآور شد: یکی از مولفه‌هایی که می‌تواند امنیت روانی جامعه را به خطر بیندازد و در ادامه فاصله طبقاتی ایجاد کند، این است که اعتماد مردم به مسئولان در توزیع عادلانه ثروت از بین برود. سال‌هاست حرف از شفاف‌سازی می‌زنیم، اما در عمل می‌بینیم که خیلی از دستگاه‌ها و مدیران آن، اعتقاد چندانی به این حرف ندارند. قرار نیست عده‌ای اشتباه کنند و ۸۰ میلیون نفر تاوان آن را بدهند؛ این اتفاق مصداق بارز دست در جیب مردم‌ کردن است.

نماینده کنگاور در ادامه گفت: هر سال شاهدیم عده‌ای خارجی که خیلی از آن‌ها هم از کیفیت کاری خوبی هم برخوردار نیستند در قالب مربی و بازیکن وارد لیگ فوتبال ما می‌شوند و خیلی زود هم، بدون دستاورد خاصی از کشور خارج می‌شوند و با شکایت‌هایشان که تقریباً همیشه هم ما بازنده هستیم باید ارز آن‌ها را تامین کنیم؛ آن هم در شرایطی که چند سالی است که ارزآوری برای ایران به تبع تحریم‌ها به حداقل رسیده است. این نوع مدیریت خشم همگان و به خصوص افرادی را به بار آورده که باید روز‌ها برای درآمدی در حدود ۵۰۰ هزار تومان و یا یک میلیون تومان تلاش کنند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس افزود: آقایان شفاف بگویند روی چه مکانیزمی این مربی به ایران آورده شد و چرا اینگونه قرارداد را منعقد کردند و قرار است خسارت این قرارداد از چه منبعی تامین شود؟ هرچند نمایندگان در فراکسیون ورزش، کمیسیون اصل ۹۰ و صحن علنی این سوالات را خواهند پرسید و شک نکنید از ابزار‌های نظارتی خود استفاده خواهیم، زیرا نمی‌شود هر روز مردم را دعوت به مقاومت و کم‌کردن هزینه‌ها کرد بعد عده‌ای اینطور پول مملکت که متعلق به همه است را دود کنند.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: موفقیت در اقتصاد یعنی مدیریت هزینه و فایده؛ هر سال فوتبال بخش عمده‌ای از درآمد‌های کشور را صرف خود می‌کند در حالی که خروجی آن برای کشور و مردم محسوس نیست. با این سوء مدیریت و بریز و بپاش‌های اقتصادی چطور می‌خواهیم در مقابل مردمی که ۴۵۵۰۰ تومان یارانه می‌گیرند، سر بلند کنیم؟


منبع: اقتصاد24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار