سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - 01 September 2020
بهروز محبی‌نجم‌آبادی:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سوددهی در بورس می‌تواند خیلی واقعی و شفاف باشد و نباید نگاه بدبینانه داشت. به اعتقاد من، سرمایه‌گذاری در بورس تنها راه نجات اقتصاد کشور و عبور از بحران‌هایی است که سال‌ها گریبان کشور را گرفته است.


آیت ماندگار- محمد آیتی: افزایش تدریجی شاخص‌های بورس که از ماه‌ها پیش و در سال ۹۸ آغاز شده بود باعث شد تا افراد زیادی که پیش از آن، هیچ سرمایه‌ای در این بازار نداشتند به امید درآمدزایی وارد این عرصه شوند.

حال چند هفته‌ای است که بورس به جز چند روز اخیر وضعیت مناسب و اوضاع و احوال خوبی ندارد و بسیاری از مردم که روی به خرید سهام آورده بودند حال نگران آینده سرمایه خود هستند.

پیش‌بینی می‌شود اگر روند بورس به مانند چند هفته پیش ادامه پیدا کند برخی با فروش سهام خود از این بازار خارج شوند.

در همین خصوص، بهروز محبی‌نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شرایط کشور به‌گونه‌ای است که بازار سرمایه و بورس یکی از بهترین مراکزی است که می‌تواند به اقتصاد ایران کمک کند، مشروط بر اینکه دولت بتواند مدیریت دقیق و درستی بر آن داشته باشد.

وی افزود: ما به‌عنوان نمایندگان مجلس می‌خواهیم که دولت سهام‌های جدیدی از شرکت‌های خود را در بورس ارائه کند و اتفاقاً با همین رویکرد به کلیات لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی رای دادیم. باید فضایی را به‌وجود آورد که مردم و به خصوص افرادی که تاکنون در بورس حضور نداشتند بیایند و در این بازار، سرمایه‌گذاری کنند. البته باید تاکید کنم این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که دولت بتواند اعتمادسازی لازم را انجام دهد.

نماینده سبزوار تصریح کرد: اگر نقدینگی مردم صرف سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی شود و به تبع آن، تولید افزایش و اشتغال‌زایی رخ دهد، اقتصاد کشور هم بالنده خواهد شد و در چنین حالتی، مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار سود خواهند کرد. اما اگر قرار باشد این نقدینگی‌ها صرف سفته‌بازی شود، آینده اقتصاد به خطر می‌افتد و مهمتر از آن، نارضایتی عظیم در کشور به‌وجود می‌آید، برای همین است که تاکید دارم دولت باید زیرساخت‌ها را آماده و بورس را با نظارت دقیق خود مدیریت کند.

محبی اظهار داشت: ما باید تا جایی که می‌توانیم اقتصاد را مردمی کنیم، یعنی هریک از مردم حس کنند جزئی از اقتصاد کشور هستند. اگر این اتفاق بیفتد اقتصادی سالم که آرزوی همگان است به منصه ظهور می‌رسد و در این فضا، دلالی و واسطه‌گری به حداقل ممکن می‌رسد. از این‌رو مجلس آمادگی دارد برای ایجاد این فضا، هر نوع همکاری با دولت داشته باشد.

وی در واکنش به این اظهارنظر که عده‌ای می‌گویند فضای سوددهی بورس غیرواقعی است، چون اقتصاد ایران فلج است، گفت: اتفاقاً سوددهی در بورس می‌تواند خیلی واقعی و شفاف باشد و نباید نگاه بدبینانه داشت. به اعتقاد من، سرمایه‌گذاری در بورس تنها راه نجات اقتصاد کشور و عبور از بحران‌هایی است که سال‌ها گریبان کشور را گرفته است. توصیه می‌کنم دولت و رسانه‌ها کمک کنند تا سطح آگاهی مردم در این زمینه بالا برود تا ان‌شاالله افرادی که علاقه به سرمایه‌گذاری دارند، فریب هیچ فرد و گروهی را نخورند.

منبع: اقتصاد24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار