سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - 26 May 2017
امیرحسین امیرفیض / روزنامه نگار
با وجود توصیه رسمى و علنى سال گذشته رهبر انقلاب از حضور محمود احمدى نژاد در انتخابات رياست جمهورى ٩٦ به دليل به وجود نيامدن فضاى دوقطبى كه از سال ٨٨ بر جامعه حكم فرما شده بود اما احمدى نژاد در انتخابات ثبت نام كرد.
چرا ؟ محمود احمدى نژاد در دوران رياست جمهورى خويش هم چندين بار مثلا در عزل و نصب هايش نشان داده بود كه نسبت به ساير مقامات نظام از فرمانبردارى عملى كمترى از ولايت فقيه برخوردار و سركش و جنجال آفرين است اما تا كنون اينگونه آشكارا بر خلاف به قول خويش «توصيه» رهبرى عمل نكرده بود.
رد صلاحيت احمدى نژاد در شوراى نگهبان قانون اساسى بى شك از اكنون تضمين شده است چون اول برخلاف حكم صريح رهبرى بر نيامدن در انتخابات ثبت نام كرده و دوم اينكه هيچ يك از اركان نظام نمى خواهد به دوران پر تنش و مناقشه دوران ٨ سال رياست جمهورى وى بازگردند، حال فارغ از اينكه احمدى نژاد كلاً راى خواهد آورد يا خير! احمدى نژاد خود به تمام اين مسائل واقف است و به نظر نمى رسد كه توقع تاييد صلاحيت داشته باشد.
احمدى نژاد چوب دوسر سوخته ايست كه از يك طرف عدم تمكين به امر ولايت را يدك مى كشد و از سوى ديگر پرونده هاى فسادهاى مالى و ادارى ميليارد دلارى دولتش هر روز ورقى تازه مى خورد.
بيشتر به نظر مى رسد احمدى نژاد آمده تا به عنوان يك كانديداى پوششى براى بقايى عمل كند ؛ احمدى نژاد ردصلاحيت و قربانى مى شود تا بقايى را به سلامت از فيلتر شوراى نگهبان عبور دهد.عملى مشابه آنچه كه مرحوم آيت الله هاشمى رفسنجانى و حسن روحانى انجام دادند.هاشمى ردصلاحيت شد تا روحانى كه گزينه خفيف ترى بود را از شوراى نگهبان عبور دهد.
شكست بقايى در انتخابات رياست جمهورى پيش رو هم قطعى است و دليل آن همين بس كه احمدى نژاد از وى حمايت مى كند بقايى هم از نظر عملكردهاى ادارى و سيستماتيك در دوران احمدى نژاد چهره اى ضعيف و هم از نظر دست داشتن در پرونده هاى مالى آن دوران چهره اى آلوده است كه پاكيزگى آن با چهل دلاك پاك نمى شود.
اما طرفداران احمدى نژاد، مشايى و بقايى بايد به يك سئوال پاسخ دهند؛ آیا اين افراد با شكستن علنى حكم و امر ولايت فقيه چيست و آيا همچنان  مى خواهند از ايشان حمايت كنند؟
احمدى نژاد از فشار جماعتى از ملت دم مى زند كه از وى خواسته اند در انتخابات حاضر شود ، اين ملت كيستند كه هم به حكم رهبرشان ارزشى نمى نهند و هم از تبديل شدن دلار ١٧٠٠ تومانى به ٤٠٠٠ هزار تومان و آپارتمان مترى ١ميليون تومان به ٢٠ ميليون تومان و تورم ٦٠درصد راضى بوده اند ؟ اين كسانى كه احمدى نژاد از آنان دم ميزند كيستند كه به تبديل شدن پرايد ٨ ميليون تومانى به ٢٠ ميليون تومان كيف كرده اند كه حتما اكنون به دنبال اين اند كه با آمدن احمدى نژاد دلار را به ٨ هزار تومان و پرايد را به ٥٠ ميليون تومان بخرند؟ آيا اينان همان هايى نيستند كه ميلياردها دلار از تحريم ها سود برده اند؟
احمدى نژاد يا ضد ولايت فقيه و انقلاب و نظام است كه حداقل چون ديگرانى كه با اين نسبت ها محدود شود يا بازى را اشتباهى خوانده كه با حضورش بقايى را مى تواند از فيلتر شوراى نگهبان عبور دهد.
احمدى نژاد بايد بپذيرد كه دوره وى همچون دوره بسيارى از افراد ديگر حال چه تلخ و چه شيرين به سر آمده است.

شماره 30 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها