سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - 26 September 2020
لطف‌الله سیاهکلی:
زمان زیادی تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 ایران باقی نمانده است و حال احساس می‌شود بسیاری از افراد خود را محق حضور در این رقابت سیاسی می‌دانند.


آیت ماندگار- محمد آیتی: زمان زیادی تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 ایران باقی نمانده است و حال احساس می‌شود بسیاری از افراد خود را محق حضور در این رقابت سیاسی می‌دانند.

در حال حاضر اوضاع در جبهه اصلاحات بر وفق مراد نیست و اگر در بر همین پاشنه بچرخد احتمالاً باید نتیجه انتخابات 1400 را هم از آنِ اصولگرایان دانست، زیرا آن‌ها متخصص پیروزی در رقابت‌هایی هستند که با مشارکت حداقلی مردم روبرو می‌شود.

لطف‌الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس یازدهم می‌گوید: امروز بسیاری از افراد تصور می‌کنند اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور پیدا کنند، رای می‌آورند؛ قاطعانه می‌گویم اصلاً اینطور نیست. نه اصولگرایان و نه اصلاح‌طلبان نمی‌توانند از پیروزی در انتخابات آتی مطمئن باشند، زیرا مردم به‌طور جدی از هر دو جریان سیاسی کشور ناراضی‌اند. بنده خودم اصولگرا هستم ولی باید قبول کنیم که نتوانستیم گره خاصی از مشکلات مردم را باز کنیم.

وی افزود: با عملکرد دو جناح سیاسی کشور چطور می‌خواهیم از مردم انتظار حمایت داشته باشیم؟ اقبال مردم زمانی شکل می‌گیرد که مشکلات اساسی زندگی‌شان رفع شده باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: توصیه من به افرادی که حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را بر خود تکلیف کرده‌اند این است که در خلوت خود، تمام کارهای مهمی که به نفع کشور انجام داده‌اند را روی کاغذ بیاورند و ببینند آن‌قدری تاثیر داشته‌اند که حالا سودای رییس‌جمهورشدن دارند؟

سیاهکلی در پاسخ به اینکه فردی که در شورای شهر و یا مجلس رای لازم را آورده می‌تواند در ریاست‌جمهوری هم موفق باشد؟ گفت: موفقیت در هر رقابت سیاسی مختص همان انتخابات است و به این معنی نیست که فردی که رای شورای شهر و یا مجلس را کسب کرده بتواند رای انتخابات ریاست‌جمهوری را هم کسب کند. همه افراد باید بدانند هیچ شغلی به شغل دیگر برتری ندارد، بلکه برتری در اجرای احسن کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم. همه شغل‌ها محترم هستند و باید قدر آن را دانست. اگر من نماینده هستم باید تمام تلاش خود را به‌کار ببندم تا در جایگاهی که حضور دارم به بهترین شکل کار را مدیریت کنم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: من با نگاهی که گفته شود اگر در فلان پست باشم تاثیرگذارتر هستم، کاملاً مخالفم. شغل‌ها محل پرش برای تصاحب شغل دیگری نیست. اگر فردی با این نگاه، شغلی را تصاحب کند، حتماً جزای این خطا را خواهد دید.

سیاهکلی در پایان خاطرنشان کرد: پیشوای ما حضرت علی (ع) وقتی خلافت را از او گرفتند به گوشه‌ای نرفت که زانوی غم بغل بگیرد. او رفت چاه کَند و باغ‌هایی را آباد کرد، یعنی از عمرش استفاده کرد و سعی کرد کاری را که انجام می‌دهد به بهترین شکل باشد. همین رویکرد را در زمانی که عهده‌دار خلاف بود، داشت. یادمان باشد اصل کار، حق است و اگر کسی کاری به‌دستش باشد و در اجرا ضعیف عمل کند، حق را باطل کرده است.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها