سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - 28 October 2020
کیش به‌دلیل آب‌وهوای گرمسیری که دارد، در فصل تابستان گردشگر کم‌تری را به خود می‌بیند. البته به‌دلیل فستیوال‌هایی که برگزار می‌کند، تابستان هم با وجود گرم بودنش می‌توان تحمل کرد. اگر گرما شما را کلافه می‌کند و طاقت آن را ندارید، فصل زمستان بهترین گزینه برای انتخاب زمان سفر به این جزیره و تور کیش است.
آیت ماندگار- جزیره رویایی کیش یکی از مقاصد مهم توریستی چه برای ایرانیان و چه برای گردشگران خارجی محسوب می‌شود. مکانی تفریحی که بهترین خاطرات را برایتان ساخته و سفری بهادماندنی برایتان رقم خواهد زد. در این مطلب به تور کیش، الزامات سفر به کیش، قیمت تور کیش، آب‌وهوای مناسب و دیگر نکاتی که باید بدانید می‌پردازیم. خواندن این مطلب برای کسانی که سفر به کیش را در برنامه خود دارند لازم است و می‌تواند به شما کمک کند؛ پس با ما همراه باشید.
 
بهترین آب‌وهوا برای سفر به کیش
کیش به‌دلیل آب‌وهوای گرمسیری که دارد، در فصل تابستان گردشگر کم‌تری را به خود می‌بیند. البته به‌دلیل فستیوال‌هایی که برگزار می‌کند، تابستان هم با وجود گرم بودنش می‌توان تحمل کرد. اگر گرما شما را کلافه می‌کند و طاقت آن را ندارید، فصل زمستان بهترین گزینه برای انتخاب زمان سفر به این جزیره و تور کیش است. فصل زمستان بیشتر شهرهای ایران را سفیدپوش می‌کند؛ اما جزیره کیش آب‌وهوایی معتدل و خنک در این فصل دارد. بارش باران در این فصل بسیار زودگذر و کوتاه بوده و خنکای هوا خیلی زود بازمی‌گردد. در این فصل و قبل از عید نوروز جزیره در خلوت‌ترین زمان خود قرار داشته و گرمای هوا نیز آزاردهنده نیست. قیمت تور کیش و پروازها به‌دلیل کاهش مسافر پایین می‌آید و اسفندماه از این نظر بهترین زمان برای سفر است. البته فصل تابستان هم به‌دلیل گرمای کلافه‌کننده جزیره کیش مسافر کم‌تری دارد و قیمت‌ها به‌همین دلیل پایین می‌آیند. این گرما از خردادماه تا مهرماه بر جزیره حاکم بوده و روزها را کلافه‌کننده می‌کند؛ مگر اینکه قصد نشستن در هتل در کل روز یا علاقه به ورزش‌های آبی داشته باشید. برای رزرو تور کیش از تهران به‌راحتی می‌توانید از اینترنت استفاده کرده و در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

وسایل الزامی برای سفر به کیش
برای بردن وسایل حتما به مدت زمانی که می‌خواهید در جزیره بمانید هم توجه کنید. مثلا برای یک سفر سه روزه به وسایل زیادی نیاز ندارید، پس چمدان خود را سنگین نکنید و فقط به وسایل ضروری اکتفا کنید. همچنین در انتخاب یک چمدان مناسب هم دقت داشته باشید. خصوصا اگر جزو مسافرانی هستید که ترجیح می‌دهید سبک سفر کنید، به‌اندازه چمدان و تعداد آن‌ها قبل از سفر توجه داشته باشید. بهتر است یک چمدان بزرگ برداشته تا از برداشتن چندین کیف و ساک خودداری کنید. خصوصا که کیش با داشتن مراکز خرید متعدد، منطقه مناسبی برای خرید به‌حساب می‌آید و باید روی وسایل اضافی که پس از سفر به کیش به وسایلتان اضافه می‌شود، حساب کنید. اگر با تور کیش و به‌صورت هوایی سفر می‌کنید، نسبت به اضافه بار خود هم حساس باشید. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید، این است که وسایل ضروری خود را در یک کیف دستی کوچک قرار داده تا از باز و بسته کردن غیرضروری یک چمدان بزرگ خودداری کنید. کارت بانکی، مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه، پول نقد، بلیط و... از وسایل ضروری است که بهتر است در کیف دستی خود قرار دهید. اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، فصلی است که به کیش سفر می‌کنید و آب‌وهوایی که دارد. متناسب با آن آب‌وهوا باید خنک‌ترین یا گرم‌ترین لباس‌ها را بردارید. همچنین برای اینکه لباس‌هایتان جای کم‌تری در چمدان اشغال کند، به‌جای تاکردن آن‌ها رو لوله کنید که هم کم‌تر چروک شوند و هم حجم کم‌تری را بگیرند. 
اگر قصد سر زدن به پارک آبی کیش یا شنا دارید، حوله و لباس شنا را فراموش نکنید. عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب از الزامات سفر به کیش مخصوصا در تابستان است. برای جا نینداختن وسایل ضروری و موردنیازتان بهتر است که فهرستی از وسایلی که به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد، تهیه کنید تا چیزی را فراموش نکنید. کفش راحتی، جوراب، شانه، مسواک، خمیردندان، صابون، شامپو، لوازم آرایش و بهداشتی، شارژر و دارو درصورت نیاز جزو الزامات سفر محسوب می‌شوند. البته بستگی به هتل اقامتی شما برخی از این لوازم مانند مسواک، خمیردندان، شانه، شامپو، حوله و سشوار حذف خواهند شد. پس در رزرو تور کیش از تهران نسبت به امکانات محل اقامتی خود یک بررسی کلی انجام دهید. اگر برای استفاده از وسایل شخصی این چنینی خود حساس نیستید، نیازی به بردن این وسایل هم ندارید.
 
لوازم بهداشتی و دارویی خصوصا شامپو، خمیردندان، شربت دارویی یا کرم‌های مرطوب‌کننده خود را حتما در کیسه‌های نایلونی قرار داده و به‌صورت عمودی در چمدان قرار دهید تا از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. اگر داروی خاصی هم مصرف می‌کنید، علاوه‌بر برداشتن دارو، دفترچه بیمه خود را هم همراه داشته باشید تا درصورت بروز مشکلات نسبت به هزینه‌ها نگرانی به دل راه ندهید. خصوصا اگر در فصل گرما سفر می‌کنید، مشکلاتی مانند گرمازدگی ممکن است برایتان پیش آید که با داشتن دفترچه بیمه به‌راحتی می‌توانید به پزشک مراجعه کنید. 
درصورتی که با خود کفش هم می‌برید، بهتر است اول آن را داخل چمدان قرار داده و بعد لباس‌هایتان را روی آن بچینید. وسایلی که مطمئن هستید درطول سفر بیشتر به آن‌ها احتیاج پیدا خواهید کرد و مدام دغدغه استفاده از آن‌ها را دارید، روی دیگر وسایل بچینید تا زحمت گشتن را برای خود کم‌تر کنید. ابزار الکترونیک ضروری خود را هم فراموش نکنید. شارژر، هدفون یا هندزفری و پاوربانک از اقلام ضروری بوده و درصورتی‌که می‌توانید با نبردن تبلت و لب‌تاب بار خود را کم کنید، حتما این‌کار را انجام دهید. برای داشتن تصاویری زیبا از کیش ممکن است بخواهید دوربین هم ببرید؛ اما توجه داشته باشید که بیشتر مکان‌های تفریحی و زیبای جزیره کیش عکاس دارند و خاطره‌های شما را ثبت می‌کنند. 
داشتن یک نقشه یا راهنمای کیش هم به شما خیلی کمک خواهد کرد. این بروشورها را می‌توانید در هتل‌ها پیدا کنید که به‌صورت رایگان دراختیار شما قرار خواهند داد و از مکان‌های دیدنی، تاریخی، تفریحی، موزه و مراکز خرید اطلاعات کافی به‌دست می‌آورید. حتما درطول رزرو تور کیش https://www.alibaba.ir/tour/iran-kish_island علی بابا اطلاعات و امکانات محل اقامت خود را بررسی کنید تا بتوانید وسایل غیرضروری یا ضروری خود را کم و زیاد کنید و مشکلی برایتان پیش نیاید. با رزرو تور کیش از تهران از سایت‌های معتبر مانند علی بابا بدون هیچ دغدغه‌ای به کیش سفر کرده و از زیبایی‌های این جزیره رویایی استفاده کنید. امیدواریم که سفری خاطره‌انگیز را پشت‌سر بگذارید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار