سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 04 November 2020
با افزایش قیمت ارز، قیمت خودرو ها نیز افزایش پیدا کرده است. به دلیل تحریم ها و خروج خودرو سازان خارجی سبب شده خرید خودرو خارجی با کیفیت برای خیلی از مردم آرزو شود.

آیت ماندگار- با افزایش قیمت ارز، قیمت خودرو ها نیز افزایش پیدا کرده است. به دلیل تحریم ها و خروج خودرو سازان خارجی سبب شده خرید خودرو خارجی با کیفیت برای خیلی از مردم آرزو شود. با این حال خرید و فروش خودروهای کارکرده این خودروها همچنان پرطرفدار است. این خودرو کره ای در حال حاضر به دلیل ظاهر جذاب،کیفیت بالاو ایمنی در بازار خرید خودرو بسیار پرطرفدار است.بیشتر این خودروها امروزه مرز 700میلیون تومان را رد کرده اند.ما در اینجا به سراغ خودروهای هیوندای از قیمت 700 تا 800 میلیون تومانی رفته ایم و آن ها در بازار خرید و فروش خودرو با دقت بیشتری مورد بررسی قرار داده ایم.

هیوندای توسان 2009 مدل 2700 JM فول

 در 2007 توسط شرکت آسان موتور،هیوندای توسان 2009 مدل 2700 JM فول اولین نسل از خودروهای توسان شرکت هیوندای وارد بازار ایران شد. توجه به اینکه هیوندای توسان یک خودروی قدیمی در بازار ایران است از موتور پرحجم 2.7 لیتری استفاده می‌کند که قدرت 175 اسب بخار و گشتاور 241 نیوتن متر را تولید می‌کند.

این کراس‌اوور کره‌ای شتاب 10.5 ثانیه‌ای خود را مدیون گیربکس 4 سرعته اتوماتیک است که قدرت تولیدی موتور را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. با استفاده از هیوندای توسان 2009 می‌توانید تا 190 کیلومتر بر ساعت برانید و برای طی کردن هر 100 کیلومتر در شهر و خارج از آن به 11 لیتر سوخت نیاز دارید. با توجه به افزایش قیمت بنزین در ایران ممکن است خرید خودرو هیوندای توسان برای کسانی که مدام در حال مسافرت و رفت و آمد هستند چندان مناسب نباشد. اما چالاکی خودرو، هزینه‌های کم سرویس و نگهداری، بازار دست دوم مناسب و وجود قطعات یدکی باعث می‌شود که خرید و فروش خودرو هنوز هم به‌صرفه و پرطرفدار باشد.

هیوندای النترا مدل 2014 لو آپشن

هیوندای النترا مدل 2014 لو آپشن نسخه فیس لیفت النترای سال 2013 است که با ظاهری جذاب‌تر و امکاناتی بیشتر توسط آسان موتور به بازار فروش خودرو ایران راه پیدا کرد. این سدان اقتصادی و خانوادگی با ظاهر دلربای خود دل بسیاری از خریداران را برده و از همان ابتدای ورود تاکنون توانسته بازار خود را حفظ کند. خرید خودرو دست دوم هیوندای النترا در میان طرفداران سدان‌های جذاب کره‌ای طرفداران زیادی دارد. ویکی از پرطرفدارترین تیپ‌های این خودرو در میان خریداران خودروهای 700 میلیونی است.

هیوندای النترای عرضه شده در بازار ایران از یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری استفاده می‌کند که قدرتی معادل با 147 اسب بخار و گشتاوری برابر با 176 نیوتن متر را تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد 10.3 ثانیه‌ای، حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر از دیگر مشخصات فنی این خودرو است. اما برای خانواده‌هایی که به دنبال یک خودروی ایمن و جذاب بوده و به امکانات رفاهی فراوان اهمیت چندانی نمی‌دهند در بازار فروش خودرو کارکرده بسیار مناسب است.

هیوندای اکسنت کرمان موتور 97 اتوماتیک

هیوندای اکسنت به صورت وارداتی و توسط شرکت آسان موتور وارد بازار ایران شد. اما پس از مدتی کرمان موتور موفق به دریافت حق مونتاژ این سدان جمع و جور و محبوب شده و عرضه آن را آغاز کرد. مثل هر خودروی مونتاژی دیگری هیوندای اکسنت آسان موتور و کرمان موتور دارای تفاوت‌هایی هستند اما می‌توان گفت که کرمان موتور به خوبی از عهده مونتاژ این خودرو برآمده است.

اگر قصد خرید و فروش خودرو هیوندای اکسنت کرمان موتور 97 اتوماتیک را دارید باید بدانید این خودرو دارای موتوری 1.6 لیتری با قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن متری است. با در نظر گرفتن این اعداد و شتاب صفر تا صد 11.4 ثانیه‌ای نمی‌توان هیوندای اکسنت را خودروی مناسبی برای طرفداران سرعت و هیجان دانست. اما این خودروی خوش‌ساخت کره‌ای با مصرف سوخت 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر یک خودروی کاملا اقتصادی برای انجام کارهای روزمره است.

کلام آخر

به دلیل اینکه خرید خودرو صفر کره ای در بازار ایران دیگر وجود ندارد و خودروهای داخلی و چینی نیز افزایش قیمت بی دلیلی داشته اند.خرید و فروش این خودروهای کره ای طرفداران زیادی دارند.با وجود اینکه هیواندای از ایران خارج شده ولی همچنان خدمات پس ازفروش خوبی را ارائه می دهند.

اگر قصد خرید و فروش خودروی دست دوم دارید میتوانید با مراجعه به سایت همراه مکانیک، بزرگترین نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی شده است.در این سایت می توانید بدون نگرانی از اینکه در دام کلاهبرداران بیفتید و خودرو تصادفی با قیمت زیادی خریداری کنید با مراجعه به سایت همراه مکانیک می توانید خرید خودرو مطمئن داشته باشید.برخلاف دیگر سایت های خرید و فروش خودروبرای خرید خودرو از همراه مکانیک نیازی نیست که به طور مستقیم با فروشنده  تماس باشید بلکه مشاوران همراه مکانیک این کار را برای شما انجام می دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار