سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - 11 November 2020
رحیمی‌جهان‌آبادی:
پیش از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برخی نامزدها که بیشتر تفکرات اصولگرایی داشتند در میتینگ‌های تبلیغاتی خود شعارهای پرزرق و برق اقتصادی دادند و انتظاراتی را در بین مردم ایجاد کردند، به‌طوری‌که بسیاری از مردم منتظر حضور این افراد در مجلس بودند تا شاید وضع اقتصادی‌شان شرایط بهتری را به خود بگیرد، اما تا امروز نه تنها شرایط عادی نشده که حتی سخت‌تر از همیشه هم شده است.


آیت ماندگار- محمد آیتی: پیش از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برخی نامزدها که بیشتر تفکرات اصولگرایی داشتند در میتینگ‌های تبلیغاتی خود شعارهای پرزرق و برق اقتصادی دادند و انتظاراتی را در بین مردم ایجاد کردند، به‌طوری‌که بسیاری از مردم منتظر حضور این افراد در مجلس بودند تا شاید وضع اقتصادی‌شان تحریمشرایط بهتری را به خود بگیرد، اما تا امروز نه تنها شرایط عادی نشده که حتی سخت‌تر از همیشه هم شده است.

در همین خصوص، جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی نماینده تربت‌جام به سایت روزنو گفت: مسائل و مشکلات کشور اساسی‌تر و بنیادی‌تر از این است که با تغییرات برخی مدیران در کشور حل و فصل شود. ما در موضوع سیاست خارجی و خصوصاً برجام با آمریکایی‌ها دچار اختلاف هستیم و این باعث تحریم‌های حداکثری از سوی آمریکا بر علیه ایران شده است.

وی افزود: باید قبول کنیم که وسعت و گستردگی این تحریم‌ها در تمام سال‌های پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است و عبور از این شرایط کاری سخت و زمان‌بر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: اقتصاد ما یک اقتصاد متکی به نفت است و حال که نمی‌توانیم نفت بفروشیم، مشکلات بیشتر عیان شده است. از سوی دیگر، ویروس کرونا هم جلوی رشد اقتصادی را گرفته است و این مشکلات پیشرو کاری کرده که ضعف‌های اقتصادی ما روز به روز عمق پیدا کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس اظهار داشت: اینکه برخی تصور کنند با تغییر تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به مجلس دهم می‌باید تحول اقتصادی در کشور رخ دهد، اشتباه است، زیرا مشکلات اقتصادی ایران سر دراز دارد و حل و فصل آن نیازمند اصلاحات ساختاری است.

رحیمی‌جهان‌آبادی در ادامه عنوان کرد: برخی افراد که سابقه نمایندگی را در کارنامه خود نداشتند پیش از انتخابات قول‌هایی را به مردم دادند و تصور می‌کردند با حضورشان در مجلس و تصمیمات صریح و قاطعی که خواهند گرفت می‌توانند اوضاع و احوال اقتصادی کشور را به‌طور جدی تغییر دهند، ولی اکنون که پنج ماه از عمر مجلس یازدهم گذشته متوجه شیوه بوروکراسی مجلس و کارکرد آن شده‌اند و حالا می‌توانند قضاوت درستی‌تری نسبت به آینده داشته باشند.

این نماینده مجلس یازدهم یادآور شد: بنده در مجلس دهم هم حضور داشتم و قاطعانه می‌گویم در آن مجلس، کم‌کاری صورت نگرفت. ما در مجلس گذشته، کارهای بزرگی در زمینه اصلاح قوانین، مسائل اقتصادی، شفاف‌سازی بودجه، گازرسانی، ساخت تاسیسات بیمارستانی و... انجام دادیم، ولی متاسفانه در کشور ما قضاوت‌ها بیشتر براساس جناح‌بندی‌های سیاسی است و از این‌رو خیلی افراد، فعالیت و تلاش‌های مجلس دهم را زیر سوال ‌بردند.

نماینده تربت‌جام افزود: مجلس یازدهم هم پتانسیل بالایی دارد و افراد دلسوز و متخصص در آن زیاد است و می‌توان از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد. از طرفی، دولت علیرغم ضعف‌ها و برخی سوءمدیریت‌ها، همه توان خود را به‌کار گرفته است و شایسته نیست همه مشکلات را به گردن دولت انداخت. حاکمیت بخش‌های مختلفی دارد و هر بخشی باید بپذیرد که ضعف‌هایی داشته و نیاز است بیش از پیش پای کار بیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: امیدوارم در حوزه سیاست خارجی که سرمنشا بسیاری از مشکلات کشور است اتفاقات مبارک و بزرگی بیفتد و بشود از این تنگناهای اقتصادی به سلامت عبور کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی کاندیداهای مجلس به‌دلیل اینکه سابقه حضور در مجلس را نداشتند، وعده وعیدهایی را به مردم دادند؛ حال ما با انباشتی از مطالبات مردمی روبرو شدیم. این رویکرد اشتباه نه تنها کار مملکت را جلو نمی‌برد که حتی بر بی‌اعتمادی مردم هم می‌افزاید و باید به‌طور جد از ایجاد توقع‌های غیرواقعی در بین مردم پرهیز کرد.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار