سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - 14 November 2020
سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

آیت ماندگار- دکتر سیماسادات لاری درمورد آخرین آمار کرونا در ایران گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۰۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۰۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴۹ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۲ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۱ هزار و ۳۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۵۵۲ هزار و ۷۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری ادامه داد: ۵۶۴۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تا کنون پنج میلیون و ۴۶۴ هزار و ۱۹۱ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

لاری همچنین گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

استان‌های رکورددار کرونا در کشور

وی با تاکید بر روند افزایشی بیماری زایی کرونا در کشور و همچنین افزایش موارد مرگ و میر ناشی از آن، گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۷۹ درصد است که کمترین میزان رعایت در نانوایی‌ها و سامانه‌های مسافربری گزارش شده است.

دکتر لاری، گفت: موارد ابتلا و بستری روزانه در کشورمان همچنان با شیب تند و نگران کننده‌ای در حال افزایش است و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسیده است. متاسفانه در هفته گذشته نیز شاهد افزایش بروز موارد مثبت بستری و افزایش بروز تعداد فوت شدگان مثبت بیماری نسبت به هفته‌های ماقبل بودیم.

وی افزود: متوسط بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته گذشته با افزایش نسبت به هفته ماقبل به ۲۶.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر رسیده است و استان‌های ایلام، سمنان، خراسان جنوبی و یزد دارای بیشترین میزان بروز بستری در کشور بودند.

لاری ادامه داد: در هفته گذشته میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور با افزایش قابل توجه نسبت به هفته‌های ماقبل به ۴۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت رسیده و میزان بروز در این شاخص در استان‌های یزد، ایلام، آذربایجان غربی، سمنان و خراسان جنوبی با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۷۹ درصد است که کمترین میزان رعایت در نانوایی‌ها و سامانه‌های مسافربری گزارش شده است.

وی افزود: خوشبختانه در هفته گذسته با افزایش تعداد تست‌های آزمایشگاهی انجام شده شاهد بالاترین میزان شناسایی موارد سرپایی مثبت در کشور بودیم که این امر نیازمند تداوم و تقویت بیشتر است.

وی در خاتمه تاکید کرد: جهت خروج از وضعیت اسفبار حال حاضر بیماری در کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری شما در عمل به توصیه‌های بهداشتی و همچنین تقویت و تداوم هماهنگی‌های بین دستگاهی در اجرای صحیح محدودیت‌های مصوب و نظارت دقیق بر اجرای آن هستیم. اکنون زمان مماشات و عادی انگاری نیست و مطمئنا در صورت هرگونه غفلت از سوی مردم و مسئولین با فرا رسیدن روز‌های سردتر وضعیت بیماری به مراتب سخت‌تر و سهمگین‌تر از وضعیت موجود خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار