سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۵ تير ۱۴۰۰ - 06 July 2021
محمدرضا احمدی گفت: قرار است برای تجزیه و تحلیل موضوع بازگشایی مدارس و در نهایت تصمیم‌گیری نهایی، جلسه‌ای را با وزیر آموزش و پرورش و مدیران ارشد آن وزارتخانه داشته باشیم و ان‌اشاالله به زودی نتیجه را علنی اعلام خواهیم کرد.
بازگشایی مدارس

آیت ماندگار- مریم آیتی - علیرغم اینکه چند ماه از کشف واکسن‌های مختلف کرونا در دنیا می‌گذرد، اما واکسیناسیون در ایران بسیار کند است و در حدود سه درصد مردم ایران موفق به تزریق این واکسن شدند.

در هفته‌های گذشته دو واکسن ساخت داخل، مجوز اضطراری گرفت و این موضوع تا حد زیادی امیدواری در جهت واکسیناسیون عمومی را افزایش داد.

از سوی دیگر، مدت‌ها پیش اعلام شد که بناست دانش‌آموزان و دانشجویان را در تابستان واکسیناسیون کنند تا بتوان در مهرماه کلاس‌های درس را حضوری برگزار کرد. حال اینکه، چقدر اراده و توان این کار باشد، موضوعی است که باید به انتظار نشست و دید سرانجامش به کجا ختم خواهد شد.

در همین رابطه، محمدرضا احمدی، دبیر کمیسیون آموزش مجلس یازدهم گفت: چندی پیش، اعضای هیات رییسه کمیسیون آموزش، تشکیل جلسه دادند تا وضعیت حضور فیزیکی دانش‌آموزان و دانشجویان را بر سر کلاس‌های درس بررسی کنند. از این‌رو قرار شد برای تجزیه و تحلیل موضوع و در نهایت تصمیم‌گیری نهایی، جلسه‌ای را هم با وزیر آموزش و پرورش و مدیران ارشد آن وزارتخانه داشته باشیم و ان‌اشاالله به زودی نتیجه را علنی اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: باید تلاش شود در رابطه با این موضوع مهم، تصمیم درست، منطقی و به دور از احساس گرفت. نباید برای سال تحصیلی جدید، سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفت. بلاتکلیفی در هر حوزه‌ای برای کشور سم است و امیدوارم در خصوص تحصیل محصلین کشور، دچار سردرگمی نشویم.

نماینده رشت در پاسخ به اینکه اکنون تزریق واکسن به میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجو در فصل تابستان شدنی است؟ گفت: قطعاً این ظرفیت در کشور وجود دارد و همه اراده مسئولان هم بر این هست. البته یک نکته را باید گوشزد کرد که سلامتی محصلین برای ما از هر چیزی مهمتر است و نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بسیار اهمیت دارد. یعنی باید بررسی کرد و دید اگر محصلین هر دو دز واکسن را تزریق کردند بهتر است بر سر کلاس‌ها حاضر شوند یا نه؟

احمدی با اشاره به اینکه در این دو سال، آموزش محصلین آسیب جدی دیده است، افزود: متاسفانه این آسیب در مقطع ابتدایی بسیار فاحش بوده و امید است طرح واکسیناسیون این قشر به زودی و خوبی انجام شود تا شاهد از سرگیری آموزش‌ها باشیم، چون سر کلاس نبودن بسیار مضر و جبران‌ناپذیر است و ما نگران افت سطح سواد بچه‌ها هستیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: با کشف واکسن‌های کرونا ایرانی، امیدواری برای قطع زنجیره این ویروس منحوس در کشور بالا رفته است. سال گذشته هم بنا بود حضور بچه‌ها بر سر کلاس با مکانیزم‌هایی صورت بگیرد که متاسفانه برنامه آنطور که انتظار بود، پیش نرفت. به هر تقدیر آرزو دارم که در این چند ماه، شرایط عادی شود تا با بازگشایی مراکز آموزشی، شاهد افزایش سطح سواد فرزندان این میهن باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً واکسیناسیون محصلین باید براساس اولویت‌هایی صورت بگیرد. امکان دارد شهری، وضعیت مناسب داشته باشد و با واکسیناسیون بتوان کلاس‌ها را از مهر آغاز کرد و در جا‌هایی دیگر، این بازگشایی با تاخیر صورت بگیرد. موضوع مهم، از سرگیری آموزش با برنامه دقیق و عاقلانه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار