سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۰۵ دی ۱۴۰۱ - 26 December 2022
یکی از بهترین چیزهایی که در مورد کاشت دندان وجود دارد این است که آن می تواند 30 سال یا بیشتر دوام بیاورد و همین باعث می شود که این گزینه ماندگارترین روش برای جایگزینی دندان باشند.
آیت ماندگار- یکی از بهترین چیزهایی که در مورد کاشت دندان وجود دارد این است که آن می تواند 30 سال یا بیشتر دوام بیاورد و همین باعث می شود که این گزینه ماندگارترین روش برای جایگزینی دندان باشند. در واقع، بسیاری از بیماران می توانند ایمپلنت دندان را تا پایان عمر خود نگه دارند.

با این حال، مراقبت مناسب از ایمپلنت برای طول عمر طولانی ضروری است. زمانی که روی کاشت دندان سرمایه گذاری می کنید، شما در واقع روی روشی زمان و هزینه صرف کرده اید که ممکن است تا پایان عمر شما دوام بیاورد، البته زمانی که به درستی از آن مراقبت کنید.

به همین دلیل است که یادگیری و رعایت نکات نگهداری مناسب بسیار مهم است. از این رو، برای کمک به انجام آن، ما ۷ نکته برای کمک به ماندگاری بیشتر ایمپلنت دندان توضیح خواهیم داد. از اینکه تا پایان مقاله ما را همراهی می کنید سپاسگزاریم.


7 نکته که به ماندگاری بیشتر ایمپلنت دندان کمک می کند

بهتر است بدانید که یک ایمپلنت با عمر طولانی ابتدا با جراحی یک متخصص با تجربه و با مهارت شروع می شود. متخصصی که از آخرین فناوری و ابزارها برای ایجاد یک برنامه درمانی شخصی استفاده می کند و در نهایت منجر به یک درمان موفق خواهد شد.

پس با وجود این درصد بالای موفقیت دیگر نباید نگران بالا بودن قیمت ایمپلنت دندان باشید زیرا لبخند زیبای شما را برای یک مدت زمان طولانی تضمین می نماید.

1. دستورالعمل های مراقبت پس از ایمپلنت را دنبال کنید

یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از اینکه ایمپلنت دندان شما با موفقیت بالایی همراه است، پیروی از دستورالعمل‌ های مراقبت پس از آن می باشد. پس از جراحی، دندانپزشک شما دستورالعمل های دقیقی را برای روند بهبودی به شما ارائه می دهد.

ممکن است در چند روز اول یک رژیم غذایی محدود داشته باشید که فقط شامل غذاهای نرم و مایع باشد و باید از غذای تند یا گرم اجتناب نمایید. همچنین توصیه هایی برای عدم مسواک زدن در نزدیکی محل جراحی خواهید داشت. این توصیه ها به طور کلی شامل موارد زیر می باشند:

·         چندین بار در روز دهان خود را با آب نمک بشویید


·         قرار دادن کمپرس یخ در دهان برای کاهش تورم

·         مصرف مسکن برای درد

·         محل کاشت را با دقت تمیز کنید

·         استفاده از محافظ شب یا نایت گارد برای جلوگیری از دندان قروچه

با پیروی از این موارد، احتمال شکست ایمپلنت کاهش یافته و احتمال ماندگاری آن افزایش می‌یابد.

2. سیگار نکشید

اگر واقعاً می خواهید از ایمپلنت دندان بیشترین بهره را ببرید، پس بهتر است دیگر به سیگار کشیدن فکر کنید. میزان شکست ایمپلنت برای افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیرسیگاری به طور قابل توجهی بالاتر است.

سیگار کشیدن می تواند خطر عفونت باکتریایی را پس از جراحی ایمپلنت افزایش دهد. آن همچنین می تواند میزان موفقیت پیوند استخوان را قبل از جراحی ایمپلنت کاهش دهد. علاوه بر این، سیگار می تواند خطر ابتلا به بیماری لثه و به دنبال آن خطر شکست ایمپلنت را افزایش دهد.

زمانی که شما سیگار می کشید، نیکوتین جریان خون به بافت های نرم را نیز کاهش می دهد. در نتیجه، بهبود دهان پس از جراحی ایمپلنت کُندتر خواهد شد. در نهایت، سیگار کشیدن می تواند به غدد بزاقی آسیب رسانده و خطر ابتلا به بیماری لثه را افزایش دهد. بیماری لثه نیز می تواند باعث تحلیل استخوان و در نتیجه منجر به شکست ایمپلنت شود.

3. دو بار در روز مسواک بزنید

با توجه به اینکه یکی از بزرگترین دلایل شکست ایمپلنت بیماری لثه است، بهترین اقدام دفاعی شما مسواک زدن دندان هایتان دو بار در روز می باشد. ممکن است فکر کنید چون دیگر دندان طبیعی ندارید، دیگر نیازی به مسواک زدن ندارید.

اما بهتر است بدانید که ایمپلنت دندان نیز می تواند پلاک و باکتری‌ها را جمع کنند. در نهایت پلاک ها و باکتری ها می توانند باعث بوی بد دهان و بیماری لثه شوند. همچنین باید زبان خود را نیز تمیز کنید تا نفس خود را تازه کرده و باکتری ها از دهان پاک نماید.


4. از جویدن غذاهای سفت و سخت اجتناب کنید

شاید هرگز به این گزینه برای کمک به ماندگاری بیشتر ایمپلنت فکر نکرده باشید، اما در واقع می تواند نقش مهمی در طول عمر ایمپلنت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر تمایل به گاز گرفتن سخت یا جویدن غذاهای مخصوصاً ترد دارید یا از دندان های خود به عنوان ابزار استفاده می کنید، این اقدامات می تواند ایمپلنت شما را در معرض خطر قرار دهد.

در واقع، ایمپلنت نیز مانند دندان‌های طبیعی، می تواند تا حد زیادی ساییده شود. پس مطمئن شوید که از دندان های خود فقط برای خوردن غذا استفاده می کنید، نه برای باز کردن بسته ها، جویدن یخ یا شکستن آب نبات های سفت.

5. سالی دو مرتبه به دندانپزشک مراجعه کنید

حتی با وجود اینکه ایمپلنت دندان دارید، باز هم توصیه می شود که به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. در این مراجعات، دندانپزشک سلامت ایمپلنت شما را بررسی کرده و پلاک ها و جرم های ایجاد شده را از بین می برد.

فراموش نکنید که این معاینات به شناسایی زودهنگام مشکلات کمک کرده و دهان شما را سالم نگه می دارد.

6. الکل را در حد اعتدال بنوشید

یکی دیگر از روش های افزایش طول عمر ایمپلنت دندان مصرف الکل در حد اعتدال است. الکل نه تنها می تواند منجر به سرطان دهان شود، بلکه می تواند دهان شما را خشک کرده و در آخر باعث بیماری لثه و از کار افتادن ایمپلنت شود. با در نظر گرفتن این موضوع، سعی کنید مصرف الکل را به حداقل برسانید.

7. نخ دندان بکشید

آخرین نکته برای افزایش طول عمر کاشت دندان استفاده از نخ دندان در اطراف ایمپلنت است. استفاده از نخ دندان برای ایمپلنت آسان بوده و به اندازه کافی قدرتمند است که پلاک و باکتری را از مناطقی که دسترسی به آن سخت است پاک کند. استفاده از آن می تواند به پیشگیری از بیماری لثه کمک کرده و در نتیجه طول عمر ایمپلنت شما را افزایش دهد.


اگر شما نیز به دنبال یک جایگزین مطمئن برای دندان های خود هستید، می توانید به کلینیک دندانپزشکی تخصصی ایمپلنت دکتر شهاب محمدی، drmohammadi.com، مراجعه کنید. در این مرکز با ارائه یک جلسه مشاوره رایگان مشخص خواهد شد که آیا شما کاندیدای خوبی برای ایمپلنت هستید یا خیر.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار