سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۴ تير ۱۴۰۲ - 15 July 2023
نماینده اصفهان اظهار داشت: مردم ایران، آن‌هایی که کشورشان و اسلام و اساساً ایران اسلامی را دوست دارند، با رعایت حجاب موافقند. با پشتوانه فرهنگی که توده‌های مردم دارند، مشکل پدیده کشف حجاب حل خواهد شد.
حسین میرزایی

آیت ماندگار- با گذشت حدود یک سال از پدیده کشف حجاب، همچنان بحث بر سر مقابله با این چالش داغ است. از این‌رو، چند هفته پیش، لایحه‌ای در خصوص عفاف و حجاب از سوی دولت به مجلس ارائه شد و باید به انتظار نشست تا دید نمایندگان مجلس نهایتاً چه قانونی را به تصویب خواهند رساند.

در همین خصوص، حسین میرزایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قضاوت درباره هر طرح و لایحه‌ای، پیش از تصویب نهایی، اشتباه است. در حال حاضر، لایحه به کمیسیون تخصصی رفته و حتماً نظرات کارشناسان و نمایندگان را خواهیم گرفت و سپس به صحن مجلس می‌آید و اینکه این قانون می‌تواند کارآمد باشد یا نه را باید سپرد به زمانی که اکثریت نمایندگان به آن رای دادند.

وی افزود: متخصص قانون‌گذاری در کشور، مجلسی‌ها هستند، پس اینکه من بخواهم از لایحه دولت تعریف یا انتقاد کنم، آن هم پیش از اینکه این نمایندگان، به عنوان متخصصین قانون‌گذاری روی آن کار کرده باشند، نادرست است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در واکنش به اینکه طولانی‌شدن پدیده کشف به خاطر مسامحه‌کاری مسئولان امر بوده است؟ گفت: بهتر است درباره امروز صحبت کنیم که فایده داشته باشد، چون چرخ و فلکی که حرکت کرده، قابل برگشت نیست. لایحه عفاف و حجاب، یک فوریت آن در مجلس تصویب شده و باید از ابعاد مختلف فرهنگی و... مورد بررسی قرار بگیرد و موضوع مهم، صحبت کردن درباره چیزی است که می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نماینده اصفهان اظهار داشت: مردم ایران، آن‌هایی که کشورشان و اسلام و اساساً ایران اسلامی را دوست دارند، با رعایت حجاب موافقند. با پشتوانه فرهنگی که توده‌های مردم دارند، مشکل پدیده کشف حجاب حل خواهد شد. ما در خصوص حجاب قانون داشتیم، ولی برخی از مجریان قانون در عمل به قانون کوتاهی کردند که چند ماهی است شاهد پدیده کشف حجاب توسط عده‌ای هستیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار