سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - 26 July 2023
سیدصادق طباطبایی‌نژاد، نماینده اردستان در مجلس می‌گوید: با قوانین موجودی که در حوزه عفاف و حجاب داریم، حکم‌های اخیر صادرشده در خصوص افرادی که کشف حجاب کردند، کاملاً درست است و قضات حق داشتند این چنین حکم‌هایی را صادر کنند.
صادق طباطبایی نژاد

آیت ماندگار- سیدصادق طباطبایی‌نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص احکام صادرشده مثل فعالیت در بخش پاکبانی و غسالخانه، مراجعه به روانشناس، مطالعه و تحقیق در آثار آیت‌الله مطهری و... که برای برخی چهره‌های هنرمند که روی به کشف حجاب آورده بودند، به نشان تجارت می‌گوید: این حکم‌های صادرشده براساس قوانین موجود کشور است. یعنی ما قوانینی داریم که باید براساس آن، حکم صادر کرد، هرچند که نیاز است این قوانین، بروزرسانی شوند که در کمیسیون‌های قضایی و فرهنگی، موضوع در دست بررسی است.

وی می‌گوید: جا دارد تاکید شود تا زمانی که قوانین جدید وضع یا بروزرسانی نشود، قرار نیست اجرای قوانین موجود، معطل بماند. شاید برخی که این حکم‌ها برایشان غریب بوده به خاطر این باشد که تصور کردند قانون عفاف و حجاب، چون نهایی نشده، این حکم‌ها چیست.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: با قوانین موجودی که در حوزه عفاف و حجاب داریم، حکم‌های اخیر صادرشده در خصوص افرادی که کشف حجاب کردند، کاملاً درست است و قضات حق داشتند این چنین حکم‌هایی را صادر کنند.

نماینده اردستان می‌گوید: شرایط موجود باعث شده رویکرد جدیدی از سوی سه قوه به قوانین عفاف و حجابی که در کشور جاری است، داشته باشیم و این روند در حال انجام است. حال، چون امکان دارد این مسیر زمان ببرد، معنایش این نیست که قانون موجود در این رابطه نقض شده است. طبیعی است که اکنون برخورد‌ها با کسانی که روی به پدیده کشف حجاب می‌آورند، منطقی و براساس قوانین وضع‌شده در گذشته است و شاید در قوانین جدید، کمی تفاوت ایجاد شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: رییس مجلس لایحه عفاف و حجاب را در سایت قرار داد تا صاحب‌نظران در این باره نظر دهند تا ان‌شاا... با مجموع نظرات متفکران و اندیشمندان و رفع خلاء‌های قانونی، مسیر طوری رقم بخورد که پدیده کشف حجاب جمع شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار