سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 16 August 2023
یکی از پرکاربردترین انواع سنگ شکن، سنگ شکن فکی است که سنگ‌های خام استخراج شده از دل معدن را به اندازه کوچک می‌رساند.

آیت ماندگار- یکی از پرکاربردترین انواع سنگ شکن، سنگ شکن فکی است که سنگ‌های خام استخراج شده از دل معدن را به اندازه کوچک می‌رساند. با کمک این سنگ شکن می‌توان سنگ‌های سخت و نیمه سختی که اندازه‌ای بیشتر از 40 سانتی متر دارند را کوچک کرده و آن‌ها را به اندازه‌ای رساند که قابل استفاده در دستگاه‌های دیگر باشند. از آنجایی که هزینه نگهداری و تعمیر این مدل پایین بوده و کارایی بسیار خوبی هم دارد، معمولا در تمام خطوط تولید از آن کمک می‌گیرند. 

عملکرد سنگ شکن فکی

در سنگ شکن فکی، خردایش سنگ‌های معدنی با کمک دو فک ثابت و متحرک انجام می‌شود. سنگ‌های معدنی پس از ورود به داخل دستگاه، بین این دو فک قرار و توگل فک گرفته و با شروع حرکت فک متحرک، به دلیل فشار وارد شده کاهش اندازه پیدا می‌کنند. در هر ساعت می‌توان 6 هزار تن سنگ را با کمک این سنگ شکن خرد کرد. قطعات آن از جنس فولاد منگنز دار ساخته می‌شود تا حداکثر مقاومت را در برابر سنگ‌های معدنی نشان دهند.

ویژگی‌های سنگ شکن فکی عبارتند از:

• قدرت بسیار بالا برای خرد کردن انواع سنگ‌های سخت و نیمه سخت

• پایین بودن هزینه نگهداری و تعمیر این مدل

• تعویض آسان قطعات دستگاه

• استهلاک کم

• مقاومت بالای بدنه سنگ شکن در برابر عوامل بیرونی

• طول عمر بالا

• دارای سیستم روغن‌کاری
 


با توجه به اینکه قطعات سنگ شکن‌ها در برخورد دائم با سنگ‌های معدنی هستند، هر چند وقت یکبار باید قطعات خراب را تعویض کنید. در این شرایط اگر قطعات به راحتی در بازار پیدا نشوند، خط تولید دچار مشکل خواهد شد. خوشبختانه قطعات سنگ شکن فکی با قیمتی مناسب در دسترس همه بوده و به دلیل تعویض آسان قطعات، می‌توان در کمترین زمان ممکن قطعه خراب را جایگزین کرد. با قرار گرفتن قطعه جدید در سنگ شکن، عملکرد آن مشابه روزهای اول خواهد شد.

انواع سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی بسته به معیارهای مختلفی تقسیم بندی شده اما در حالت کلی دو نوع سنگ شکن فکی در بازار یافت می‌شود.

• سنگ شکن فکی تک بازویی

اگر هدف یک خط تولید خردایش سنگی سخت باشد، از سنگ شکن فکی تک بازویی استفاده می‌شود. این سنگ شکن نسبت به مدل دو بازویی، دهانه کوچکتری داشته و وزن کمتری هم دارد. حرکت شانه فک متحرک در این مدل به چهار سمت بالا، پایین، عقب و جلو است و فشار متعادل‌تری به سنگ‌ها وارد می‌کند.
 


• سنگ شکن فکی دو بازویی

مدل دیگر سنگ شکن فکی، سنگ شکن دو بازویی یا جفت بازویی است که بیشتر از آن برای کوچک کردن اندازه سنگ‌های بسیار سخت کمک می‌گیرند. در این سنگ شکن حرکت فک متحرک، در دو جهت عقب و جلو انجام گرفته و فشار زیادی به سنگ‌ها اعمال می‌شود. این مدل از سنگ شکن، سنگین‌تر از نوع تک بازویی بوده و هزینه خرید و نگهداری آن هم بیشتر است.

علاوه بر این دو مدل ممکن است نام یک سنگ شکن با دو عدد بیان شود. به طور مثال سنگ شکن فکی (80*100) نشان می‌دهد که این دستگاه دارای دهانه‌ای با ابعاد 80 در 100 سانتی‌متر است. هر خط تولید بسته به نیاز خود می‌تواند سنگ شکن فکی مناسب با سنگ‌های ورودی خریداری کند. چنانچه برای خرید سنگ شکن و همچنین تعمیر و نگهداری خطوط خردایش نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان مجموعه پایا سنگ شکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار