سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - 31 August 2023
لامبورگینی اوروس در هدف خود موفق است که شیواگری و عملکرد یک لامبورگینی را با کاربردی بودن و راحتی یک شاسی‌بلند لوکس ترکیب کند.

آیت ماندگار- لامبورگینی اوروس در هدف خود موفق است که شیواگری و عملکرد یک لامبورگینی را با کاربردی بودن و راحتی یک شاسی‌بلند لوکس ترکیب کند. تغییراتی برای اوروس سال 2023 در حال رخ دادن است. در ابتدا، اکنون دو مدل برای انتخاب وجود دارد: لامبورگینی اوروس اس و اوروس پرفورمانته، هر دو از همان موتور V8 توربوشارژ دوگانه استفاده می‌کنند که در سال قبل به کار گرفته شده بود، اما توان تولیدی به 657 اسب بخار افزایش یافته است. مدل پرفورمانته کاهش وزن داشته است و با کمک اجزاء سبک بدنی از فیبر کربن، 46 کیلوگرم وزن کم کرده است.

طراحی دیوانه‌وار و عملکرد دیوانه‌؟ بله، این یک لامبو است. یکی از شاسی‌بلندهای قابل قبولی که از سوی سازنده‌ی اتومبیل‌های اسپرت به دست آمده است. شما یک موتور 4.0 لیتری توئین‌توربو V8 با توان 650 اسب بخار، طراحی اسپرت و همچنین جای کافی برای بار و فرزندان دارید.

مدل‌های لامبورگینی اوروس



لامبورگینی اوروس سال 2023 در دو نسخه تریم قابل دسترسی است: اوروس اس و اوروس پرفورمانته. هر دو مدل از یک موتور V8 توربوشارژ 4.0 لیتری (توان 657 اسب بخار، 627 پوند-فوت گشتاور) به همراه یک جعبه‌دنده اتوماتیک هشت‌سرعته تغذیه می‌شوند. سیستم دنده‌ی همیشه‌روی چهار چرخ نیز به صورت استاندارد وجود دارد.

بررسی موتور و فنی خودرو

یک لامبورگینی بدون یک موتور جدی، لامبورگینی نیست و اوروس با یک موتور V8 توربوشارژ 4.0 لیتری با توان 650 اسب بخار مجهز شده است. در حالت Strada، در واقع به شگفتی ملایم و آسان به عنوان یک خودروی روزانه قابل رانندگی است. اما دسته گاز را کمی بیشتر فشار دهید و اوروس تسریعی را اعمال می‌کند که شروع به فشردن ریه‌هایتان خواهد کرد. زمان رسمی شتاب‌زنی از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در حدود 3.2 ثانیه است و سرعت حداکثر آن در حدود 305 کیلومتر در ساعت می‌باشد. در حالت‌های اسپرت یا کورسا، واکنش دسته گاز افزایش می‌یابد و تغییرات دنده از جعبه‌ی دنده‌های اتوماتیک هشت‌سرعته به سرعت ورزشی می‌شوند، و در این نقطه اوروس یک ابزار مناسب است.

در نسخه پرفورمانته، توان به 657 اسب بخار افزایش می‌یابد و گشتاور با 627 پوند-فوت ثابت می‌ماند. هنگامی که ما آن را آزمایش کردیم، اس‌یووی فوق‌العاده پرفورمنس یک کلینیک عملکرد خام ارائه داد و یک دسته شش تا سه یا موارد رکوردی خود را تنظیم یا متصل کرد.

همچنین قابل توجه است که اوروس می‌تواند این اعداد عملکرد بسیار بالا را بدون تأثیر منفی بر رانندگی روزانه‌اش تولید کند. فرمان دقیق و به درستی وزن‌دهی شده دارد، و موتور توان را در زمانی که شما می‌خواهید، به محض فشار دادن دسته گاز ارائه می‌دهد.

قیمت لامبورگینی اوروس



به گزارش آذین بلاگ، قیمت لامبورگینی اوروس مدل 2022 حدود 235 هزار دلار یا 12 میلیارد تومان (با دلار 50 هزار تومانی) بدون محاسبه مالیات و گمرکی می باشد. در حال حاضر حدود چند دستگاه لامبورگینی اوروس در ایران وجود دارد که قیمت یک نمونه لامبورگینی اوروس 2019 در سال 98 حدود 8 میلیارد تومان بود!

داخلی چگونه است؟

نسبت به ظاهر شکوهمند خارجی، داخلی به نسبت محدودتر است، اما هنوز هم ویژگی‌هایی جذاب و زیادی وجود دارد. بیشترین تفاوت، انتخاب دنده، روشن و خاموش کردن موتور و تنظیم حالت‌ها از طریق مجموعه‌ای از دسته‌ها و دکمه‌ها در کنسول مرکزی انجام می‌شود که به نظر می‌آید که مستقیماً از یک هواپیمای جنگنده الهام گرفته شده‌اند.

در دیگر قسمت‌ها، بیشتر دسته‌های کنترلی برای کسانی که در آئودی‌ها یا ولکس‌واگن‌های اخیر بوده‌اند، شناخته شده خواهد بود. در حالی که کیفیت ساخت بسیار خوب است، برخی از مواد، به ویژه اطراف صفحه نمایش در داشبورد، احساس می‌شود که برای این نوع پول کمی ارزان هستند. سیستم سرگرمی توسط یک صفحه نمایش لمسی کنترل می‌شود. این سیستم زیبا به نظر می‌آید و عملکرد خوبی دارد، اگرچه ما باور داریم که صفحه‌های لمسی به طور کلی در حال حرکت استفاده از سیستم‌هایی که بر روی دکمه‌ها و قرار داده‌ها بر اساس کاربری کارآمدتری دارند.

چقدر ایمنی دارد؟



لامبورگینی اوروس به تعداد بسیار محدودی ساخته می‌شود، بنابراین توسط سازمان ایمنی تست تصادف نخواهد شد. با این حال، از آنجایی که از تکنولوژی‌های بالا بهره می‌برد، با بیشترین تکنولوژی‌های ایمنی روز دنیا که انتظارش را دارید، در دسترس است. نقاط نصب صندلی کودک Isofix به صورت استاندارد در پشت خودرو قرار دارد، همچنین هواپنجه‌های جلو و کناری و سیستم ترمزگرفتن اضطراری خودکار نیز در دسترس هستند.

با این حال، برخی از ویژگی‌ها اختیاری هستند که این یک کمی نادانسته است وقتی که قیمت خودرو بسیار بالاست. این ویژگی‌ها شامل کنترل خودکار فرمان و سیستم دوربین 360 درجه و همچنین حالت کوپلینگ تریلر، دید در شب و دیسپلی سر بالا می‌شوند. آپشن‌های ایمنی:

  •     سیستم ترمز‌های ضد قفل (ABS)

  •     سیستم کنترل لغزش (ASR)

  •     آژیر ضد سرقت

  •     توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

  •     کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)

  •     کنترل جلوگیری الکترونیکی

  •     پکیج کمک‌های رانندگی در جاده

  •     قفل مرکزی از راه دور

  •     پکیج کمک‌های رانندگی در جاده شهری

چقدر ظاهر آن خوب است؟

به هر نظری که نسبت به طراحی لامبورگینی اوروس دارید، نمی‌توانید آن را به عدم ظرافت متهم کنید. یا محافظت‌کننده. لامبورگینی به خاطر طراحی‌های پرجنب و جوش خود شناخته شده است و بسیاری از ویژگی‌هایی که در هوراکان یا آونتادور مشاهده می‌شود، به این شاسی‌بلند منتقل شده‌اند، بنابراین قطعاً به نظر لامبورگینی می‌آید.

به صورت استاندارد، بر روی چرخ‌های آلیاژی 21 اینچی قرار دارد و دارای فرمان‌ها و چراغ‌های عقب LED و دو عدد دوگانه خروجی اگزوز در پشت می‌باشد. چرخ‌های اختیاری به اندازه 23 اینچ نیز وجود دارند. همچنین یک پکیج خارج از جاده نیز در حال طراحی است، که دارای پنل‌های بازنگری شده برای افزایش فاصله زمین از زمین ناهموار خواهد بود.

فضای بار

اگرچه خریداران لامبورگینی ممکن است به این عادت داشته باشند که باید کیف‌های آخر هفته‌شان را در یک صندوق تنگ قرار دهند، اما شما باید تمام چیزها را به جز آشپزخانه در اوروس بریزید تا آن را پر کنید. با 616 لیتر فضا، این فضا به مراتب بزرگ‌تر فضای موجود در یک فراری پوروسانگو است، باید برای وظایف روزمره به اندازه‌ای کافی مناسب باشد.

با این وجود، یک لبه کوچک وجود دارد که ممکن است باعث کمی مشکل شود که اشیاء سنگین را بیرون بردارید. یک نقص دیگر این است که صندلی‌های عقب نمی‌توانند از پشت خودرو تاشوند، بنابراین برای تاشو کردن آن‌ها باید از دور به درهای عقب بروید.

اوروس یکی از سریع‌ترین اس‌یووی‌های عرضه شده است و دارای یک موتور V8 فوق‌العاده است، اما بسیار گران‌قیمت است و برای رفتن به مسافت‌های طولانی در مسیرهای غیرآسفالت مناسب نیست.

منبع: آذین بلاگ
برچسب ها: آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار