سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 18 October 2023
جدا از شکل لباس که باعث تفکیک بهتر هر فرد نظامی از دیگری می‌شود و ارگانی که به آن خدمت می‌کند را مشخص میکند؛ هر شخص درجه و تجهیزات خاص خود را به همراه دارد.
آیت ماندگار- امروزه خیلی از شما بخاطر شغل و حرفه، به دنبال البسه و تجهیزات نظامی هستید؛ تجهیزاتی مثل لباس، جلیقه، کلاه و حتی درجه‌های روی لباس که هرکس با توجه به جایگاه خوشد به یک لباس و درجه خاصی نیازمند است.

در این مقاله ما به مرور کاربرد و علل وجود این تجهیزات نظامی می‌پردازیم و با معرفی بعضی از محصول‌ها، در خرید آنها به شما کمک میکنیم؛ پس اگر به دنبال خرید البسه و تجهیزات نظامی هستید با ما در این مقاله با خلبان مشاور همراه شوید.

البسه و تجهیزات نظامی

همونطور که می‌دونید،هر فرد نظامی لباس مخصوص به ارگانی که در آن خدمت میکند را دارد؛ برای مثال لباس و پوشش پلیس راهور با سرباز زمینی ارتش متفاوت است و هر کدام لباسی بر پایه محیط و موقعیتی که درآن کار میکنند دارند و همچنین این تنوع و خاص بودن لباس‌ها، باعث تشخیص بهتر و راحت‌تر هر فرد نظامی از دیگری می‌شود.

جدا از شکل لباس که باعث تفکیک بهتر هر فرد نظامی از دیگری می‌شود و ارگانی که به آن خدمت می‌کند را مشخص میکند؛ هر شخص درجه و تجهیزات خاص خود را به همراه دارد.
 درجات که به طور واضح برای مشخص کردن سطح هر فرد نظامی در جایگاه و ارگان خود است، که این درجه به صورت یک آرم روی لباس قرار می‌گیرد.

تجهیزات نظامی هر فرد با توجه به موقعیت شغلی و ارگان او و همچنین به شرایطی که در آن خدمت می‌کند بستگی دارد.یکی از این تجهیزات که گزینه‌ی مهمی محسوب میشود،آرم روی لباس است، زیرا ممکن است کسی از طریق طرح لباس ارگان شما را متوجه نشود اما با داشتن آرمی که اسم ارگانی که به آن خدمت می‌کنید رویش نوشته شده، دیگر خطا یا گمراهی رخ نمی‌دهد.

نمونه‌هایی از البسه و تجهیزات نظامی

● جلیقه تجهیزات پلیس

 
جلیقه تجهیزات پلیس یکی از ضروری‌ترین وسایل برای نیروی نظامی است؛ زیرا افراد نظامی باید وسایل زیادی از جمله اسلحه،اسپری فلفل، بیسیم و دستبند را با خود حمل کنند،پس به فضای زیادی نیاز دارند که این لباس در اختیارشان قرار می‌دهد.همچنین طراحی این لباس به شکلی است که به راحتی پوشیده و از تن خارج میشود و از جنس مقاومی هم برخوردار است.

 

● پوتین پاراشوت

این پوتین مناسب برای استفاده در جنگل،کوه و طبیعت است.پوتین پاراشوت هم با بند و هم با زیپ قابل بسته شدن است که پوشیدن آن را راحت‌تر می‌کند.رویه‌ی پوتین از نبوک مرغوب و چرم مصنوعی است که آن را ضد آب کرده و مقاومت آن را در برابر ضربه بالا برده است.عاج‌های کف کفش بسیار منحصر به فرد است و از لیز خوردگی در برف و یخ جلوگیری کرده که یکی از نکات مثبت این پوتین به حساب می‌آید.همچنین ساق‌های بلند این کفش تقریبا مانع از ورود سنگ و برف به داخل آن میشود.
 

● کمربند سربازی

کمربند برزنتی دارای سگک فلزی که میتوان آن را برای سایز مختلف تغییر اندازه داد.این کمربند ضد آب و قابل استفاده برای تمام ارگان‌های نظامی و حتی پرسنل حراستی و نگهبانی است.

کلاه نظامی

به علت اینکه کلاه‌های نظامی خود یک نشان جدا برای مشخص شدن ارگان یک فرد نظامی هستند،در این مقاله بصورت جداگانه به آنها پرداختیم.

هر ارگان نظامی برای خودش کلاه نظامی خاصی دارد که این کلاه با لباس فرم آنها در یک طرح و شکل است، تا اگر یکی از آنها نبود،دیگری مشخص کننده ارگانی که فرد به آن خدمت میکند باشد.

کلاه‌های نظامی خود به چند بخش تقسیم میشوند که البته بستگی به ارگان آنها دارد.هر فصل کلاه مخصوص خودش را دارد تا شما در حین پوشیدن آن اذیت نشوید.بعضی از ارگان‌ها به علت نوع و شرایطی که در آن خدمت می‌کنند،کلاه استتار دارند که با یونیفورم خود پوشیده میشود تا فرد به راحتی بتواند در موقیعتی که قرار دارد پنهان شود؛البته بعضی از ارگان‌ها مثل نیروی دریایی لباس یا کلاه استتار ندارد.


 

نمونه‌هایی از کلاه‌های نظامی

● کلاه بره ایتالیایی

این کلاه مناسب برای خانم‌ها و آقایان هستش و از جنس الیاف پشمی(نمدی) ساخته شده است.در طراحی این کلاه از یک نوار برزنتی استفاده شده که از لیز خوردن کلاه روی سر جلوگیری میکنه و همچنین به ایستادن صحیح کلاه روی سر کمک میکند.این کلاه مناسب برای استفاده شخصی و پرسنل‌های مسلح هستش.

● کلاه نیرومی انتظامی

این کلاه در سه فرم ستادی،مرزبانی و یگان ویژه ناجا وجود دارد.از جنس پارچه و قابل شست و شو هستش.کلاه دارای دو مدل خوشه دار برای افسر ارشدی و بدون خوشه است.

از کجا میتونیم انی تجهیزات و البسه رو تهیه کنیم؟

حالا ممکن است از خودتان بپرسید که از کجا میتونم این لباس‌ها و تجهیزات رو با قیمت مناسب پیدا کنم و بخرم و از اصالت اونها مطمئن باشم؟

خلبان مشاور با ۲۰ سال سابقه، یکی از جامع‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه فروش محصولات نظیر تجهیزات هوانورو،نظامی،ورزشی،تاکتیکال و غیره است.

به طور قطع میتوان بیان کرد که این فروشگاه جامع ترین فروشگاه نظامی در حوزه اینترنتی بوده و تمام نیازمندی های پرسنل و سازمان های نظامی را ساپورت میکند.

شما میتونید این البسه و تجهیزات و بسیاری از محصولات نظامی دیگه رو از خلبان مشاور با تضمین اصالت کالا و تضمین قیمت و همچنین ضمانت بازگشت وجه خریداری کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار